سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زبان انگیسی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: پاسخگویی به نیازهای مردم جهان نیازمند این است که ابزار و تونل ارتباطی آن را نیز پیدا کنیم و زبان قطعاً مهمترین ابزار در این زمینه است.

حجت الاسلام علی اصغر رحیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت تسلط به زبان در عصر ارتباطات بیان داشت: از آنجا که بحث تبلیغ به طور کلی با عنصر مکالمه و ارتباط موثر عمومی در هم آمیخته، لذا زبان دانی از نیازهای ضروری طلاب است.

وی افزود: طلاب حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در عرصه پویایی جامعه خود دارند و این که بتوانند با الگوی درست زبانی با ملت های مختلف ارتباط بگیرند، نقش مهمی در موفقیت آنها در تبلیغ خواهد داشت.

این فاضل حوزوی خاطرنشان کرد: متاسفانه با تمام فعالیت هایی که در سالهای اخیر در حوزه در خصوص آموزش زبان برای طلاب انجام شده، هنوز به کیفیت و وضعیتی که انتظار داریم نرسیده‌ایم.

وی گفت: اگر طلاب بتوانند به زبان های مختلف مسلط شوند؛ قطعاً نقش بسیار زیادی در توسعه تبلیغی در سطح جهان خواهیم داشت.

حجت الاسلام رحیمی اظهارکرد: قطعاً به دلیل این که توان پاسخگویی به سوالات و شبهات به زبان های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، باید به سوالات همه مردم ملل مختلف به شکلی پاسخ داد که آنها نیز بتوانند درک خوبی از آن داشته باشند.

وی گفت: پاسخگویی به نیازهای مردم جهان، وابسته به این است که ابزار و راه ارتباطی آن را نیز پیدا کنیم و زبان قطعا مهمترین ابزار در این زمینه است.

این محقق حوزوی بیان کرد: اگر از ظرفیت های خود در حوزه ارتباط گیری با دنیا استفاده کنیم، می‌توانیم معارف ناب اهل بیت(ع) را نیز با همین روش به دنیا عرضه نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha