دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبدالله رضایی

حوزه/ امروز دستگاه ها و شبکه های اجتماعی بسیاری در سطح جهان وجود دارد که گروه های عقیدتی و سیاسی به دنبال بهره گیری از این فضا هستند؛ لذا ما نیز باید از زبان و ابزار روز برای ارایه مباحث عمیق دینی استفاده کنیم.

حجت الاسلام عبدالله رضایی از فعالان رسانه ای حوزه  با اشاره به اهمیت زبان آموزی در حوزه‌های علمیه  گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات می‌باشد، عصری است که به آن عصر انفجاز اطلاعات و ارتباطات می گویند، ابزارهای ارتباطی با ویژگی های خاصی همراه بوده و بدون شک باید با در نظر گرفتن اهمیت این روابط، نگاهی نو و بدیع به حوزه ارتباطات تبلیغی داشت.

وی اظهارکرد: امروز رسانه ها از هر سیاستی برای حضور در عرصه های ذهنی جوامع مختلف استفاده می کنند؛ تغییر ناگهانی و عجیب در دستگاه های ارتباطی، انسان ها را در شرایطی قرار داده که می توان گفت این دوران، دوره نزدیکی در روابط میان جوامع انسانی در کره خاکلی و در همین راستا تغییر ماهیت روابط بین انسانهاست.

این محقق حوزوی گفت: در این عرصه استفاده دستگاه های ارتباطی، نوین تر شده، ابزارهای مقابله با آسیب های تهاجم فرهنگی نیز باید متناسب با همین تغییر ،تغییر کند.

وی اظهارکرد: ماهیت این تبلیغ قطعا نشات گرفته از همان اصولی است که برگرفته از منابع فیض الهی یعنی قرآن و سنت و روایات پیامبر و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: در حقیقت این منابع فیض الهی باید با ابزار جدیدی که در هر زمانی وجود دارد استفاده کرد و قطعا یکی از مهمترین این ابزارها، زبان است.

وی گفت: امروز دستگاه ها و شبکه های اجتماعی بسیاری در سطح جهان وجود دارد که گروه های عقیدتی و سیاسی به دنبال بهره گیری از این فضا هستند؛ لذا ما نیز نباید نسبت به این شرایط منفعل عمل کرده و باید از زبان و ابزار روز برای ارایه مباحث عمیق دینی استفاده کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha