دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زبان انگیسی

حوزه / هدف از اعزام مبلغ به مجامع بین المللی، احیاء ارزشها و تمدن بزرگ اسلام و انقلاب در ابعاد مختلف اقتصادی، اخلاقی، حقوقی و عدالت است و این امر زمانی میسر می شود که همه نهادها با هم همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  تقی زاده، در نشست کمیسیون زبان دانان حوزوی که  با حضور مسئولان کمیته های چهارگانه  همایش بزرگ زباندانان حوزه در سالن جلسات مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات  حوزه علمیه قم برگزار شد برضرورت نیاز سنجی جهانی مبلغین زباندان، نحوه بکار گیری آنها در کشور­های هدف با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات  و سایر ارگانها تأکید کرد.

دبیرکمیسیون زباندانان حوزوی، هدف از اعزام مبلغ به مجامع بین المللی، احیاء ارزشها و احیاء تمدن بزرگ اسلام و انقلاب در ابعاد مختلف اقتصادی، اخلاقی، حقوقی و عدالت برشمرد  و اذعان داشت: این امر زمانی میسر می شود که همه نهادها با هم همکاری کنند.

وی اظهار داشت: تمدن اسلامی می تواند بیانگر دیدگاه جامعه ای از مکتب انسان ساز و قرآن باشد و این مسئولیت یک مبلغ توانمند و زبان آموز است. بنابراین باید در این عرصه مبلغین، زبان آموزی تربیت شوند که بتوانند تمدن اسلامی را به جهانیان عرضه کنند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت:  مسلط بودن بر زبان، در عرصه بین الملل تنها کافی نیست، بلکه مبلغ باید بداند زمانی که وارد مجامع بین المللی شد، چگونه با مردم و مسلمانان ارتباط و تعامل درست و مناسب برقرارکند.    

دبیرکمیسیون زبان دانان حوزوی اظهار داشت: مبلغ موفق کسی است که به آداب، رسوم و فرهنگ کشور های دیگر آشنایی داشته باشد تا گرفتار حیله و دام های دشمن نشود.

وی گفت: مبلغ باید بداند زمانی که وارد کشور دیگر شد، از اولین لحظه ورود تا آخرین لحظه خروج در دید و اهداف دشمن است و دائم برای او برنامه ریزی می­کنند و منتظر کوچکترین غفلت از سوی مبلغ  هستند تا گرفتار دام خود کنند و برای هدف خود بکار گیرند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: مبلغ زبان آموز موفق کسی است که با قرآن مأنوس باشد و بتواند قرآن را تلاوت کند. اگر مبلغ  بتواند از این معجزه بزرگ به نحو درست استفاده کند می تواند در جذب مخاطبین موفق باشد.

انتهای پیام:40/313  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha