سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدحسین رادمرد زبان المصطفی

حوزه/ رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی با اشاره به برگزاری همایش زبان دانان حوزه، گفت: مدیریت حوزه های علمیه نیز اهتمام بیشتری به مسئله زبان آموزی داشته باشد و در این راستا به برنامه ریزی مدون بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رادمرد امروز در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با بیان این که با تلاش معاونت بین الملل حوزه، همایشی با عنوان زباندانان حوزه برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری این همایش اقدام بسیار خوبی است و امروز این جرقه در حوزه شکل گرفته که اهمیت بیشتری به مسئله زبان داده شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه تداوم دهنده راه انبیا است، افزود: طلاب وظیفه ابلاغ دین به تمام مردم را برعهده دارند که این مسئله اختصاص به زمان، منطقه و زبان خاصی ندارد و امروز لازمه تبلیغ دین، آشنایی با زبان های خارجه است.

رئیس کمیسیون «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقش صدور پیام اسلام و عدالت به دنیا را برعهده دارد، تصریح کرد: جنبه نرم افزاری انقلاب اسلامی نیز باید به دنیا صادر شود و طلاب در این زمینه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به تلاش دشمنان در ایران، اسلام و شیعه هراسی، ابراز داشت: بنگاه های خبرپراکنی صهیونیست ها به دنبال القای ترس دنیا ازاسلام است و به همین دلیل حوزه های علمیه وظیفه دارند از کیان حوزه دفاع کنند.

وی تصریح کرد: این موسسه به تربیت عالمان مهذب، متعهد، مسلط به زبان و فرهنگ ملل مختلف از طریق فعالیت های آموزشی و پژوهشی اهتمام دارد تا فارغ التحصیلان این موسسه در کشورهای مختلف به ایفای نقش بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به اینکه جامعه المصطفی در بیش از 50 کشور به طور مستقیم نمایندگی دارد، گفت: این نمایندگی ها با حوزه های علمیه و دانشگاه ها در ارتباط هستند و دانش آموختگان در مراکز نیازمند، ایفای نقش می کنند.

رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی با تقدیر از مباحث مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: نظرات اعضا در این نشست گردآوری و در همایش زبان دانان حوزه که روز پنجشنبه برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه زبان آموزی در حوزه نیازمند متولی است، تصریح کرد: مدیریت حوزه های علمیه نیز اهتمام بیشتری به مسئله زبان آموزی داشته باشد و در این راستا به برنامه ریزی مدون بپردازد.

انتهای پیام/313 /33     

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha