سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تاکنون موسوعه‌های علامه شرف‌الدین، بلاغی، شهید اول و ثانی منتشر شده و موسوعه کاشف الغطاء و شیخ بهایی نیز سال آینده منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم رونمایی از موسوعه شهید ثانی(ره) که در سالن همایش های  این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به موسوعه نگاری در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: احیای آثار بزرگان و علمای دین از مهمترین فعالیت های این مرکز علمی است.

وی افزود: تدوین موسوعه‌ها در این پژوهشگاه از 15 سال قبل آغاز شده و در چند سال اخیر شاهد چاپ تدریجی آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی افزود: تاکنون موسوعه‌های علامه شرف‌الدین، بلاغی، شهید اول و ثانی منتشر شده و موسوعه کاشف الغطاء و شیخ بهایی نیز سال آینده منتشر می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تا از صرف احیای آثار بزرگان بیرون بیائیم و نگاه راهبردی به این مسئله داشته باشیم، از این رو با موسوعه شرف‌الدین و کاشف الغطاء، نگاه تقویتی پیروان اهل بیت(ع) در لبنان و عراق کلید خورده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: موسوعه شهید ثانی در 55 عنوان و 30 جلد ارائه شده و مقدمه‌ای نیز از سوی مرکز کتاب‌شناسی شیعه به آن اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی بیان کرد: این اثر در کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده و امیدواریم در آینده فعالیتی که در خصوص بزرگانی چون شیخ بهایی و کاشف الغطا در حوزه نشر معارف اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف داریم به خوبی طی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha