دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بهشتی عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز

حوزه/ اگر والدین با شیوه های تربیتی و آموزش کودکان و همچنین استفاده از زبان هنر مثل قصه گویی و منابع اسلامی مثل آیات قرآنی و احادیث آشنا شوند می توانند زمینه های گرایش فرزندان خود به نماز را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید جواد بهشتی، در همایش "شیوه های دعوت فرزندان به نماز" که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت:  مبلغ خوب دینی باید دارای اخلاص، صبر، حوصله و استقامت برای ترویج امور دینی و مذهبی باشد تا بتواند تاثیر لازم را در مخاطب خود بگذارد.

وی با اشاره به لزوم آشنایی والدین، با شیوه های تربیت دینی اظهار کرد: اگر والدین با شیوه های تربیتی و آموزش کودکان و همچنین استفاده از زبان هنر مثل قصه گویی و منابع اسلامی مثل آیات قرآنی و احادیث آشنا شوند، می توانند زمینه های گرایش فرزندان خود به نماز را فراهم آورند.

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور به آیات و احادیث مرتبط با نماز اشاره کرد و گفت:  در قرآن بیش از ۹۰ بار کلمه نماز و ۹۰۰ بار کلمات مرتبط با نماز آمده و هزاران حدیث هم در مورد نماز وجود دارد که مبلغان و والدین می توانند با حفظ این آیات و احادیث به ترویج فرهنگ نماز کمک کنند.

مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: کتاب های زیادی در مورد نماز چاپ شده و والدین باید به سمتی حرکت کنند که هم خود و هم فرزندانشان را به مطالعه کردن عادت دهند و از این طریق با استفاده از حدود ۵۰۰ جلد کتاب در خصوص نماز  با اهمیت و اسرار نماز آشنا شوند.

حجت الاسلام بهشتی تصریح کرد: نگاه توحیدی و یادآوری نعمت های خداوند و عظمت جهان خلقت، موجب تقویت حس ستایشگری در انسان می شود و باید به سمتی حرکت کنیم که این حس را در خود پرورش دهیم و به دیگران هم منتقل نماییم.

وی افزود: جوهره اصلی نماز، ارتباط با خداست و کلمات و حالات مربوط به نماز پاسخگوی نیازهای فطری انسان بوده و می‌توان با توجه به این احساس‌های فطری و تبیین و احساس نیازمندی به خداوند، این احساسات را تقویت نمود.

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: با ترویج فرهنگ نماز بین خانواده ها و ایجاد جذابیت برای کودکان در اهمیت دادن به این فریضه می توان زمینه ترویج فرهنگ نماز در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی را فراهم کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha