دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مصطفایی - قزوین

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین گفت: رسالت ما این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و تلاش در راستای ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن آرمان های شهدا هم بخشی از این وظیفه است.

 حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به اعزام طلاب به اردوهای راهیان نور، بیان کرد: بسیج طلاب استان قزوین به دو شکل اعزام مبلغ به همراه کاروان ها و برگزاری اردوی راهیان نور ویژه طلاب و خانواده های آنان، در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور پیدا می کند.

وی افزود: در بخش اعزام مبلغ، بسیج طلاب همه ساله بنا به درخواست ارگان ها و نهاد های برگزار کننده اردوهای راهیان نور، مبلغین آشنا به این مناطق و مسائل مربوط به جبهه و جنگ، همراه با کاروان ها اعزام می شوند. در سال 93 از 15 مهرماه تاکنون، با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی 80 نفر از مبلغین و بانوان مبلغه به این اردوها اعزام شده اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین ادامه داد: در بخش برگزاری اردو هم، طلاب هر سال با هماهنگی مدیریت حوزه استان، به مناطق دوران دفاع مقدس اعزام می شوند. امسال مطابق برنامه ریزی های انجام شده تعداد80 نفر از طلاب از 25 اسفندماه به مدت 5 روز به مناطق جنگی و جبهه های جنوب کشور اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام مصطفایی با اشاره به نقش این اردوها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اقتدار، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ حق علیه باطل بوده و این فرهنگ باید در میان اقشار مختلف رواج یابد.

وی عنوان کرد: بازدید از مناطق دوران دفاع مقدس تاثیر مهمی در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت به خصوص در سنین نوجوانی و جوانی دارد؛ به طوری که بسیاری از آنها وقتی از این مناطق بازمی گردند، با شور و اشتیاق، همراه با خانواده خود جهت بازدید دوباره راهی این مناطق می شوند که این امر حاکی از نقش و تاثیرگذاری مثبت این اردوهاست.

وی افزود: رسالت ما این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و تلاش در راستای ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن آرمان های شهدا هم بخشی از این وظیفه است، چرا که رهبری فرموده اند "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست".

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha