شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی نژاد مجمع نمایندگان

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع نمایندگان میدان رشد و پرورش مدیران حوزه است گفت: از سال 68 تاکنون مجمع نمایندگان بیش از 100 مصوبه داشته است و بیش از 50 مصوب به تصویب رسیده و اجرا شده است و 50 مورد در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام خمینی(ره) در پیامی که در سال 1367 به عنوان منشور روحانیت داشتند توصیه‌هایی مانند هماهنگ سازی راس و بدنه انقلاب و حوزه و ... مطرح کردند.

وی با بیان اینکه این پیام اشاره‌ای داشت که در حوزه باید تشکلی از روحانیون باشد گفت: یکی از این توصیه‌ها این بود که جامعه مدرسین، طلاب زحمت کشیده و انقلابی را از خود بداند و با آن‌ها جلسه بگذارد و از نظرات و پیشنهادات آن‌ها استفاده کند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه با اشاره به تاریخچه تشکیل مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: این مجمع در سال 68 رسماً به ریاست آیت الله فاکر تشکیل شد و بعد از 25 سال از تشکیل اولین مجمع فعالیت‌های بسیار ارزشمندی را انجام داده است و اکنون در دوره هفتم قرار دارد.

وی به اهداف مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: ایجاد ارتباط بیشتر بین طلاب و فضلای حوزه با مقام معظم رهبری، مراجع، جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه جهت اهداف حوزه و نظام اسلامی، تنظیم و تقویت امور حوزوی و نهادهای آن جهت اسلام ناب محمدی، ارائه طرح‌های مناسب برای جذب نیروهای مناسب، رشد و گسترش آموزه‌های اخلاقی و سیاسی حوزه، رشد فقه حکومتی مبتنی بر اندیشه‌های امام، تهذیب حوزه و پیشگیری از انحرافات فکری و اخلاقی از جمله اهداف این مجمع است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با بیان سیاست‌های کلی مجمع ادامه داد: حفظ همبستگی، افزایش شور و نشاط بین طلاب، حضور در صحنه‌های مورد نیاز نظام، لزوم احترام به مراجع و مدرسین حوزه، نفی حرکت انقلابی و سلبی از پایین به بالا، پرهیز از مشاجرات سیاسی در حوزه، محتوا دادن به کار مجمع در چارچوب پیام امام(ره) و افزایش قدرت تحلیل سیاسی در حوزه‌ها از سیاست‌ها این مجمع است.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان دارای مجمع عمومی است که هیئت رئیسه را انتخاب می‌کند و دارای 12 کمیسیون است گفت: این مجمع طرح‌ها و نظریاتی که نسبت به ارتقا سطح آموزشی و اخلاقی حوزه ضروری است را به مجمع عمومی و هیئت رئیسه ارائه می‌دهد و پس از بررسی جهت اجرا به شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین ارائه می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه با بیان اینکه مجمع نمایندگان میدان رشد و پرورش مدیران حوزه نیز است گفت: از سال 68 تاکنون مجمع نمایندگان بیش از 100 مصوبه داشته است و بیش از 50 مصوبه به تصویب رسیده و اجرا شده است و 50 مورد در حال بررسی است.

مجمع نمایندگان اتاق‌های فکر حوزه است

وی با بیان اینکه این مجمع اکنون 202 عضو دارد تصریح کرد: مجمع نمایندگان اتاق‌های فکر حوزه است و پیشنهادات و نظریات حوزویان را می‌گیرد و به مراکز تصمیم گیرنده حوزه ارسال می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با اشاره به ارتباط مجمع نمایندگان طلاب با مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً در سفری که عده‌ای از نمایندگان مجلس از کمیسیون اقتصادی به قم داشتند بنا شد که تعاملاتی بین مجمع و مجلس انجام شود و از فضلا و نخبگان برای ارائه طرح‌های ارزشمند در راستای اقتصاد مقاومتی داده شود.

انتهای پیام/ 313/30

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha