یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت‌‌الاسلام شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از مشارکت 5 هزار روحانی در اجرای طرح "آرامش بهاری" و برگزاری سوگواره "یاس نبوی" خبر داد.

حجت الاسلام شرفخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تهران با اعلام این خبر گفت: امسال در قالب طرح آرامش بهاری، 5 هزار روحانی که 2 هزار نفر از آنان از حوزه علمیه قم و3 هزار نفر دیگر نیز از روحانیون بومی استان ها هستند، در 800 خیمه و  970بقعه و امامزاده پاسخگوی سئوالات و شبهات مردم بوده و فرهنگ فاطمی را تبیین می کنند.

وی ادامه داد: در برخی اماکن سیاحتی و تفریحی نیز با هماهنگی صورت گرفته، خیمه های معرفت برپا می شود که از جمله آنها برپایی خیمه معرفت در تخت جمشید، حافظیه و سعدیه شیراز، قلعه فلک الافلاک خرم آباد و ... اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: همچنین در زمینه خدمات رسانی به زائران، برنامه اسکان در 1138 امامزاده به صورت ایستگاه صلواتی و 934 امامزاده اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی طرح "آرامش بهاری"، گفت: این قرارگاه در تمام استان ها فعال بوده و همکاران ما شبانه روز پاسخگوی مردم می باشند. همچنین تیم های بازرسی از طریق ستاد فرهنگی مستقر، وضعیت استان ها را بررسی می نمایند.

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه با تشریح طرح سوگواره "یاس نبوی"، ابراز داشت: در این طرح که ششمین سال برگزاری آن می باشد، از ظرفیت 2189 امامزاده و بقعه در ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا(س)، سبک زندگی فاطمی و تبیین خطبه فدکیه استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز چهارم فروردین ماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، شاهد تجمع بزرگ عزاداران فاطمی، در امامزاده ها خواهیم بود، البته در عزاداری فاطمیه تلاش شده که استانداردهایی برای مداحی تعریف شود تا از افراطی گری و مباحث خلاف وحدت پرهیز گردد. همچنین مراسم شام غریبان نیز در 930 بقعه برگزار می گردد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی و گسترش مشاوره های وقف از برنامه های دارای اولویت در سال 94 می باشد.

حجت الاسلام شرفخانی در پایان خاطر نشان کرد: شماره تلفن 021648735و پیامک 10000114 از 28 اسفندماه جاری تا 15 فروردین 94 آماده پاسخگویی به زائران بقاع متبرکه می باشد.

انتهای پیام 34/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha