دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ با ارائه بسته های فرهنگی مناسب در برنامه های صله رحم و دید و بازدیدها، در ترویج فرهنگ اسلامی - فاطمی فعال باشیم.

 حجت الاسلام نوراللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اینکه ایام عید نوروز در بین ایرانی ها به عنوان سنتی حسنه و فرصتی برای صله رحم است، اظهار داشت: دید و بازدیدها و صله رحم با خویشاندان، دوستان و آشنایان یکی از توصیه های اهل بیت(علیهم السلام) برای ایجاد وحدت و تحکیم روابط بین امت اسلامی بوده و این تحکیم وحدت از ملزومات جامعه امروزی ما می باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حفظ حرمت شهادت حضرت زهرا(س) بر همه واجب است، افزود: مردم با تدبیر و برنامه ریزی مناسب در ایام نوروز هم به دید و بازدیدهایشان بپردازند و هم در روز شهادت حضرت فاطمه(س) در مراسم های عزاداری شرکت کنند. و با توجه به تلاقی این دو مناسبت شاید برخی سهوا و از روی ناآگاهی برخی مسائل مربوط به ایام عزاداری را رعایت نکند، در اینجا لازم است کسی که توانایی لازم در امر به معروف و نهی از منکر را دارد، وارد تذکر لسانی شده و این تذکر نیز طوری نباشد که خود برخلاف سیره اهل بیت(ع) بود، و بیشتر تاثیر منفی گذاشته تا تاثیرگزاری مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به کسانی که توانایی و هنر انجام کار فرهنگی را دارند، اظهار داشت: ایام نوروز بهترین فرصت جهت  انجام کار فرهنگی است. مثلا برای نمونه در دید و بازدیدهای نوروز هدیه ای که بزرگترها به بچه ها می دهند می تواند متفاوت باشد و با توجه به ایام فاطمیه خوب است به جای دادن هدیه های مادی، اهتمام بیشتری در ترویج فرهنگ فاطمی داشته باشیم و با دادن بسته های فرهنگی مناسب، به نوعی در ترویج فرهنگ اسلامی - فاطمی در برنامه های صله رحم و دید و بازدیدها همکاری کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) در پایان با بیان اینکه فداکاری از بارزترین مصداق های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا(س) بود، گفت: ایشان از همان دوران کودکی محبت توام با عشق را در مواجهه با پدر، شوهر و فرزندانشان داشتند. این محبت محبتی خاص بود، محبت همراه با اطاعت از ولایت و محبتی که نشأت گرفته از محبتِ خدایی بود و در رفتار و اخلاق ایشان خودنمایی می کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha