پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: باید از تعطیلات به عنوان فرصت استفاده کرد و هرگز نباید آن را بهانه‌ای برای تلف کردن اوقات و از دست دادن فرصت‌ها قرار داد.

 حجت الاسلام رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سنت‌های پسندیده ایام نوروز اظهار کرد: اصل صله‌رحم، مهرورزی، دوستی، دگرگرایی و مهربانی به یکدیگر در اسلام امری تأکید شده و پسندیده است و شرع مقدس نیز بر این سنت‌ها تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام با آزادی‌های مشروع مخالف نیست گفت: آنچه که در نوروز مهم است این است که روز و روزگار ما را از غفلت و طمع دنیوی خارج سازد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: ممکن است که در هنگام نوروز این توهم در ذهن عده‌ای پیش بیاید که هر امری حتی غیر شرعی به مناسبت بهار ممکن است و باید بدانیم که این نوع تفکر ظلم به بهار و ظلم به نوروز است.

وی با بیان اینکه فروردین، ماه تحول است که خداوند تکوینا در طبیعت قرار داده است افزود: فصل بهار و هوای مطلوب و زیبای بهاری به بشریت حیات می‌بخشد و عناصر اربعه در کار هستند که وجود خداوند را در همه چیز به انسان متذکر شوند.

حجت الاسلام رضوی مهر عنوان کرد: یکی از سنت‌های بسیار پسندیده نوروز احوال پرسی از دوستان و آشنایان و کسانی است که پیوند سببی و نسبی با انسان دارند و دین اسلام به آن بسیار اهمیت می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نوروز کسانی موفق به درک حقیقی عید هستند که مرتکب گناه نشوند ابراز داشت: نوروز را کسانی درک می‌کنند که موجب تحولشان به سوی سعادت، آزادگی، عبودیت و بندگی خداوند شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب  تصریح کرد: نوروز به ما متذکر می‌شود که کینه را نسبت به هم نوع خود دور کنیم و عاطفه و محبت را بین هم نوعان تقسیم کنیم.

وی اذعان داشت: در روایات آمده است که امام صادق(ع) در نوروز به دید و بازدید و به بیان مسائل اخلاقی و مطالب کلامی به دوستان و آشنایان می‌پرداختند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه نوروز روز ذخیره کردن خوراک معنوی برای یک سال است گفت: بنده حقیقی باید در روز عید متعهد شود که تا پیمانی را که با خدا خود بسته است را به مرحله صدق برساند.

وی با اشاره به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه عنوان کرد: امسال که در بهار طبیعت بهار عمر کوثر قرآن خزان می‌شود باید حرمت نگه داریم و از بخشی حواشی که به نوروز افزوده شده است و موجب تقلیل معنویت این روز می‌شود پرهیز کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: این که گفته می‌شود نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد، عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد به آن معنا است که عقب‌ماندگی‌های علمی و تکمیل کمالات انسانی را به مرحله ترفیع برسانیم و امروزمان نسبت به دیروز در رشد و تکامل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید از تعطیلات به عنوان فرصت استفاده کرد و هرگز نباید آن را بهانه‌ای برای تلف کردن اوقات و از دست دادن فرصت‌ها قرار داد گفت: باید در نوروز تفکر کنیم تا بتوانیم سیر اندیشه‌ها را در خدامحوری و خداباوری قرار دهیم و بدانیم که همه بدبختی هر انسانی از دوری نسبت به توحید ناشی می‌شود.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه هر کس در زندگی موفق است در درک توحید نیز موفق است تصریح کرد: نوروز همه این خوبی‌ها را در تحویل سال به فکر بالنده انسان خطور می‌دهد تا مسیر خداشناسی را از طبیعت پی بگیریم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha