سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 رسانه - دیجیتال

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه موسی بن جعفر(ع) تهران، با تاکید بر استفاده از شیوه های نوین تبلیغی گفت: روحانیون برای تبلیغ آموزه های دینی باید به رسانه های نوین اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام حسن زمانی نوری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) حق حیات به گردن شیعه دارند، اظهار داشت: ایشان یک انسان کاملی هستند که تمام اخلاقیات و معارف توحیدی در ایشان جمع است. و اگر ما دغدغه دیندار بودن را داریم باید از کسی الگو بگیریم که بهترین نمونه دینداری و اطاعت پذیری از خداوند متعال را دارند. و در تبعیت از ولایت نمونه و بارز هستند.

مدیر مدرسه علمیه موسی بن جعفر(ع) تهران با تاکید بر اینکه دلیل انتخاب نام مبارک فاطمه برای ایشان بی جهت نیست، افزود: امام صادق(ع) فرمودند آیا می‌دانید تفسیر کلمه «فاطمه» چیست؟ «فاطمه» یعنی اینکه شر و بدی در وجود او راهی ندارد و اگر برای همسری حضرت زهرا(س)، علی(ع) نبود تا قیامت کسی هم شأن ایشان نمی‌شد. چنانکه در روایات فراوان آمده است، حضرت زهرا(س) تنها بانویی بود که در شأن همسری امیرمؤمنان(ع) بود و اگر علی(ع) نبود برای زهرا(س) کفوی نبود، این روایت و روایت‌های دیگری که در منابع حدیثی درباره مقام و فضیلت حضرت زهرا آمده، همه نشانگر این است که این بانو فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی داشت.

ایشان با ابراز تأسف از عدم اهتمام و کم توجهی مردم نسبت به سیره زندگانی حضرت زهرا(س)، گفت: شاید در مواردی روحانیت در این زمینه قصورهایی داشته باشد و لکن مهمتر از همه اینها تبعیت مردم از هوای نفس است که مانع می شود از اینکه افراد جامعه اسلامی، زندگانی حضرت زهرا(س) را در همه زمینه ها از جمله عبادت، اخلاق، پاکدامنی و... برای خود الگو قرار بدهند. چرا که در دوران زندگانی حضرات معصومین علیهم السلام این مردم بودند که با عدم همراهی شان مانع از ایجاد حکومت دینی از طرف ائمه علیهم السلام شدند و دلیل عدم همراهی همین تبعیت از هوای نفس بود. امروز نیز هم مردم و هم حوزه های علمیه باید مراقب باشند تحت تاثیر هوای نفس قرار نگیرند و آنچه را که در گفتار به عصمت و الگو بودن حضرت زهرا(س) معترفند، در عمل نیز نشان بدهند.

استاد حوزه علمیه تهران تصریح کرد: البته یکی از مشکلات ما در قانع کردن مردم به تبعیت پذیری از سیره حضرت زهرا(س) عدم توانایی و بی هنری برخی از مبلغین در انتقال مفاهیم دینی به مردم است. و به نظر من روحانیت و مبلغین دین باید با نفوذ خود در رسانه های جمعی خصوصا تلویزیون و جرائد که بیشتر توجهات و حضور مردم به این سمت است؛ با کارهای هنریِ قویّ دینی و اسلامی بتوانند به وظیفه دینی و اسلامی خود عمل کنند.

حجت الاسلام زمانی نوری در پایان با اشاره به جایگاه معنویت در زندگی، گفت: درسی که امروز جوانان می توانند از زندگانی سراسر عشق و محبت حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) بگیرند، ساده زیستی، قناعت، پرهیز از مصرف گرایی صرف و توجه به جایگاه معنویت در زندگی مشترک است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha