دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 346819
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
یا مقلب القلوب

چند تن از نمایندگان ولی فقیه در استانها همزمان با آغاز سال94 در پیام هایی جداگانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و حفظ حرمت این ایام، بر لزوم همدلی و پیروی از رهبری جهت پیشرفت کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه  استانهای خبرگزای «حوزه»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نمانیده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، در پیام نوروزی خود حلول سال 1394 را به عموم مردم ایران تبریک گفت و افزود: همان طور که حضرت زهرا (س) برای همه جهان الگو هستند ملت ما نیز باید به گونه ای عمل کنند که برای همه ملت های جهان الگو باشند و امسال بهترین فرصت برای شروع تغییرات اساسی در اخلاق فردی و اجتماعی ماست.

وی، یادآوری سنت و سیره رسول خدا (ص) و حضرت فاطمه (س) را از محاسن این تقارن برشمرد و گفت: در سال جدید به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عمل کردن به پیام رهبری در سال 1394 را بر مردم و مسوولان لازم دانست و اظهار کرد: سعی کنیم امسال به دور از ظواهر و شعار به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی به پیامی از حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) سه چیز از جمله تلاوت کتاب خدا، انفاق در راه خدا و نظر به صورت رسول خدا (ص) را از دنیا دوست داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد توصیه کرد: همه مومنان پیام بانوی دو عالم را سرلوحه فعالیت های خود در سال 1394 قرار دهند و حداقل در طول روز یک صفحه از قرآن را تلاوت کنند.

وی به فواید قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند به پیامبر اکرم (ص) که قرآن ناطق است دستور می دهند پاسی از شب را به قرائت قرآن بپردازد که این امر نشان از آن دارد که تلاوت قرآن فقط برای آموختن مضامین آن نیست بلکه برای تقرب و نزدیکی به پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، به همگان و به ویژه جوانان هشدار داد: استکبار جهانی به دنبال دور کردن مسلمانان به ویژه جوانان از قرآن و نماز است لذا باید مراقب باشید و با انس هر چه بیشتر با قرآن کریم این نیرنگ را خنثی کنید.

وی جامه عمل پوشاندن به سخن حضرت زهرا (س) را بهترین راهکار برای مقابله با دسیسه های دشمنان و استکبار جهانی دانست و گفت: تمسک به قرآن و نماز و انفاق در راه خدا توصیه های حضرت زهرا (س) برای دوری از گناه است.

امام جمعه اصفهان، با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه تصریح کرد: نوروز آیین ها و رسوم خوب و پسندیده ای دارد که از آن جمله دید و بازدید و صله رحم است، لیکن باید هدفمند و با برنامه باشد.

وی تاکید کرد: در دید و بازدید های خود مشکلات دوستان و خویشان خود را جستجو و در جهت رفع آن ها و رضای خدا تلاش کنید.

با پیروی از منویات رهبری سالی باعزت خواهیم داشت

آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هم،  در پیامی تحویل سال نو و هم چنین ایام فاطمیه را  گرامی داشت و اظهارداشت: فرا رسیدن فصل بهار را که سر آغاز تحول در طببیعت و تجلی بخش قدرت لایزال الهی است  به محضر مقام معظم رهبری  و ملت شریف ایران و  مردم ولایت مدار هرمزگان ، خصوصاً به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و میهمانان نوروزی  تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند متعال می خواهم سال 1394 که آغاز آن متقارن با ایام فاطمیه  است با   آشنایی بیشتربا سبک زندگی آن حضرت و  حضرات معصومین علیهم السلام توأم باشد .

وی افزود: مطمئنا تأسی به الگوی رفتاری  زهرا ی اطهر(س) سعادت وکامیابی رابرای مردوزن مسلمان تضمین خواهد کرد؛ آرزومی کنم امسال سالی پر از معنویت، آرامش، امنیت و رشد و تعالی برای همه ایرانیان باشد .

امام جمعه بندرعباس، تاکید کرد: قطعا با پیروی ازرهنمودهای رهبر فرزانه  انفلاب مقام معظم رهبری که دررأس آن همدلی وهمزبانی ملت ودولت خدمتگذاراست، سالی همراه با عزت و اقتدار نظام اسلامی را  پیش رو خواهیم داشت.

امسال ، سال فاطمه(س) است

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس هم در پیام نوروزی خود آورده  است:‌ امسال ایام عید همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)علیها گردیده که خواه و ناخواه مردم ولایتمدار ما، عاشقان و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت، حرمت این بانوی بزرگ را رعایت خواهند کرد.

اگر سال 1394 را سال فاطمی بنامیم به حق است چو آغازش با نام دخت گرانقدر پیامبر و پایان سال هم باز با نام بانوی بزرگ اسلام صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) همراه است.

در آغاز سال و لحظات تحویل سال دگرگونی حال را به بهترین حال از خدای متعال تقاضا کردیم و خواستیم که حال ما را به بهترین حالت تغییر دهد و در مسیر سعادت و کمال، رفاه و آسایش و نجات از آلودگی‌ها قرار دهد.

این دگرگونی حال که همراه با دگرگونی طبیعت خواهد بود  نیاز به تصمیم، اندیشه و اراده خود ما دارد که بخواهیم در سال 1394 بهتر از سال 1393 زندگی کنیم. این اراده و خواست ما فضای رسیدن به بهترین حال را برای ما فراهم خواهد ساخت ان‌شاءالله.

از این روی از عموم برادران و خواهران عزیز، همه هم استانی‌های محترم این تقاضا را دارم که در این ایام و دراین روزها صله رحم و پیوند خویشاوندی که یکی از دستوران موکد دین اسلام است به‌طور صحیح و شایسته دنبال کنند. رسیدگی به محرومان و اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه در برنامه زندگی‌شان باشد.

در این ایام توجه به مصرف بهینه و پرهیز از اسراف و تبذیر در دستور کار خویش قرار دهند و فضای میهمانی ها و رفت و آمد خانوادگی آن چنان باشد که از اسراف و تبذیر به دور باشد و محرومین و مستمندان را در مازاد درآمد و امکاناتمان سهیم کنیم.

کوشش کنیم امسال بهره‌مند بودن و برخوردار بودن از تولیدات ملی و داخلی را در دستور کار زندگی خود و خانواده‌مان بگذاریم و از مصرف کردن کالاهای خارجی و آنچه بیگانگان تهیه می‌کنند و طبعا کار ما و تولید ما را دچار افت می‌کنند پرهیز داشته باشیم تا فضای اقتصادی سالم و شکوفا در جامعه ما فراهم شود.

وحدت، همدلی وانسجام نیاز ضروری کشور

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم با تبریک سال نو گفت: سال جدید را باید به رهبر فرزانه، حکیم و مرجع عالیقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی وبه مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار این استان تبریک عرض نموده و امیدواریم بتوانیم در سایه وحدت، همدلی وانسجام به پیشرفت و توسعه این استان ارتقا بخشیم.

در بخش بعدی این پیام با اشاره به نامگذاری امسال به نام 'دولت و ملت،همدلی و همزبانی' از سوی مقام معظم رهبری، آمده است: ما به وحدت، همدلی وانسجام بیش از همه چیز نیازمند هستیم چرا که باید بیش از پیش عزت و اقتدار کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

در ادامه این پیام آورده شده است: در وحدت ملی، این انسجام است که باید بیشتر مورد توجه قرار داد و باید مراقب بود که محتاج اجانب نباشیم چرا که عزت و استقلال و اقتدارمان نباید تحت تاثیر هیچ مقوله ای قرار گیرد.

امام جمعه قزوین در پیام خود خاطرنشان کرده است: باید تلاش نماییم که در زیر سایه رهبری حکیم وشجاع خود حضرت آیت الله خامنه ای به قدرت و عزت میهن اسلامی خود استمرار ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پیام خود به تقارن نوروز با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز اشاره کرده و آورده است: روزهای آغازین سال جدید مصادف با ایام فاطمیه است و باید در ایام نوروز حرمت این روزها را نگه داشته و صله رحم را نیز به جا بیاوریم که هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد.

امام جمعه قزوین در پیام خود تصریح کرده است: به برکت نام این بانوی دو عالم امنیت امیدواریم روزی فرا رسد که در جهان از فتنه وخشونت وجنگ خبری نباشد.

در بخش بعدی پیام امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از تلاشهای ماندگار و ارزشمند رزمندگان، ایثارگران وجانبازان و آزادگان دوران 8 سال دفاع مقدس، آورده شده است: نباید یاد وخاطره این عزیزان به خصوص شهدای جنگ تحمیلی را فراموش نماییم چراکه امروز امنیت و آسایش و پیشرفت میهن اسلامی و عزت و اقتدار کشورمان در تمام عرصه ها مرهون خون شهدا و تلاش های رزمندگان است.

امام جمعه قزوین در بخش بعدی پیام خود به لزوم صرفه جویی و پرهیز از اسراف نیز اشاره کرده و آورده است:قران کریم بارها در رابطه با پزهیز اسراف و لزوم صرفه جویی مطالبی مهم بیان نموده و ما مسلمانان باید همیشه این موضوع مهم را در زندگی خود به عنوان اولویت قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پیام نوروزی خود به عمل به منویات رهبری معظم انقلاب تاکید کرده و آورده است: باید همیشه پشتیبان و گوش به فرمان رهبری حکیم وشجاع خود باشیم.

در عرصه‌های سیاسی به شِدّت نیازمند همدلی هستیم

حجت الاسلام و المسلمین محمّدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ، هم با صدور پیامی گفت: آغاز سال 1394 را شروع کردیم؛ سالی که با نام و یاد عزیز و دردانه رسول الله (صلّی اللَّه علیه و اله و سلّم) حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) عجین است و اگر همه ما از این فرصت استفاده کنیم و در دعای هنگام تحویل سالمان از خدای متعال مسئلت کنیم و مسئلت کرده باشیم و همچنان در همین لحظات آغازین سال مسئلت کنیم که زندگی جامع فاطمی إنشاالله داشته باشیم و درعمل ، تمام توانمان را به کار بگیریم تا از آن سرور زنان عالم که الگوی همه بشریت است ، بهره‌مند بشویم و فکر و عملمان رنگ و جلای فاطمی إنشالله پیدا کند قطعا سالی بسیار پربار و پرثمر برای خود رقم خواهیم زد.

سالِ گذشته، سال 1393پشت سر گذارده شد همراه با یک سری آزمون‌هایی که در محضر حضرت‌ باری‌ تعالی و پیامبر اکرم (صلّی اللَّه علیه و اله و سلّم) و ائمه معصومین (علیه الصّلاة و السّلام) ارائه دادیم، إنشاالله که توانسته باشیم از این آزمون‌ها به خوبی برآمده باشیم . در کلان امر بحمدالله ملت ایران و هم استانی‌های خوبمان،  نمره خوبی گرفتن در سال گذشته و حضور بحمدالله پررنگ و ارزشمندی در عرصه‌های دینی ، سیاسی و اجتماعی به لطف پروردگار داشتند.

در عزّت بخشی به خود و کشورشان و انقلابشان گام‌های بلندی برداشتند و از ذلّتی که دشمن می‌خواست و سال‌ها می‌خواهد تحمیل کند بر این ملت به لطف پروردگار دوری جستن؛ الحمدلله.

سال 1394 را در پیش داریم که این سال هم همچنان آزمون‌های به مراتب مهم‌تری را در پیش داریم. آزمون‌هایی که باید خودمان را مهیّا کنیم. بسیاری از بدخواهان خیزبرداشته‌اند امسال ، برای آنکه در این آزمون‌هایی که در پیش داریم به ویژه مسئله انتخابات تلاش دارند می‌کنند که به گونه‌ای وَرقِ دفتر انقلاب را به نفع خودشان وَرق بزنند؛ ملت ایران این اجازه را هیچ‌گاه نداده ، هم استانی‌های خوب و بصیر ما هم هیچ‌گاه این اجازه را نداده‌اند در این عرصه و در همه عرصه‌های دیکر.

ما در این سال هم استانی‌های خوبمان بِیش از هر چیز به وحدت و هَمدلی نیازمندیم. در عرصه‌های سیاسی به شِدّت نیازمند همدلی هستیم. در عرصه‌های عُمران و آبادانی که بحمدالله استان تلاش‌های خوبی را دارد انجام می‌دهد با هَمدلی‌هایی که داریم نیازمند وَحدت و همراهی هستیم. در عرصه‌های فِکر و فرهنگ همچنان نیازمند همراهی و همدلی هستیم. جوانان خوب و عزیزمان، جوانان بُرومند استانمان که بِحمدالله در عرصه‌های مختلف حضور داشتند، قطعا می‌کوشند که در این سال هم بیش از گذشته در همه این عرصه‌ها حضور خوب و ارزشمند داشته باشند و به ویژه از آنچه که شیاطین و نَفس و طَواغِیت و مستکبران جوان‌های ما را و جامعه ما را به آن دعوت می‌کند به شدّت پرهیز می کنند و با بصیرت خودشان و همدلی و همراهی انشاالله سال خوبی را به حول و قوّه الهی رقم بزنیم برای آینده استانمان.

من بارها عرض کرده‌ام در عرصه‌های مختلف، استان باید انشاالله به جایی بِرسد که ما هیچ نقطه که بتوان نام محروم روی آن گذاشت نداشته باشیم. مَحرومِیت زدایی باید در رأس برنامه‌های ما باشد مسئولان اجرایی ما، مسئولان فرهنگی ما ، مسئولان سیاسی ما، در همه اُمور در این جهت باید بکوشند و رسیدن به اون روز انشاالله که استان را در شأن خودش و در جایگاه خودش برسانیم حتماً نیازمند همراهی ، همدلی و بصیرت است.

با پیروی از ولایت در مسیر عدالت و پیشرفت گام برداریم

حجت الاسلام و المسلمین  میرعمادی ، نماینده ولی فقیه در لرستان ، هم در پیامی ضمن تسلیت شهادت یگانه دختر رسول خدا (ص) بیان داشت: امسال بهار طبیعت به عطر وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) است و آغاز و پایان امسال مصادف با شهادت آن بانوی بزرگ اسلام، عصاره خلقت و مظهر همه خوبی ها است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه استقامت عزتمندانه و دفاع آگاهانه از ولایت مهمترین درس حضرت فاطمه زهرا (س) است عنوان کرد: ما باید با الگو قرار دادن سبک زندگی فاطمی در برابر فشار اهریمنان و ظالمان استقامت کنیم و با پیروی از ولایت و رهبری در مسیر عدالت و پیشرفت گام برداریم.

وی  افزود: سالی که گذشت با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده بود که در طی سال در بخش فرهنگ اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفت.

این استاد حوزه، با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد دو رسالت مستمر و همیشگی در زندگی انسان ها به شمار می آیند اظهار داشت: آرزومندیم در پرتو انوار حضرت زهرا (س) در سایه وحدت و همدلی، همکاری و همفکری شاهد موفقیت بیشتر بوده و سالی سرشار از سعادت و سلامت، توام با خیر و برکت داشته باشیم.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha