دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه علمیه قم گفت: الگوی زنان ما باید حضرت زهرا(س) باشد که سرتاسر زندگی او از قبیل شوهر داری و تربیت فرزندان، جهاد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری امروز در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در قرآن 40 کلمه داریم که از مشتقات جهد و جهاد است گفت: مسلمانان تا جهاد نکنند به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

وی بیان کرد: انسان‌ها در سرتاسر عمر خود در حال جهاد هستند و حالات انسان مانند تقوا، زهد، خلق حسن و صالحات نوعی جهاد است.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در بررسی قرآن چهار نوع جهاد به دست می‌آید گفت: جهاد اصغر، جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد افضل چهار جهادی هستند که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است و همانطور که پیامبر(ص) فرمودند جهاد اکبر جهاد با نفس است.

وی با بیان اینکه اگر جهاد با نفس داشته باشیم و آنرا مغلوب کنیم جهاد با دشمنان و مشکلات جامعه حل می‌شود ادامه داد: تمام مشکلات از درون خود ما است دشمن را خود ما درست کرده‌ایم و آنها را وادار کرده‌ایم که جلوی ما بایستند و اگر جهاد با نفس کرده بودیم این مشکلات را نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: در روایت داریم که پیامبر(ص) فرمودند، اگر زن‌ها خوب شوهر داری کنند که شامل تربیت فرزند و اداره خانه است اجر آنها مساوی است با تمام اجرهای که مردان در جنگ و جهاد دارند.

وی با بیان اینکه زنان جامعه ما در مورد شوهر داری و اداره خانه به خوبی عمل نمی‌کنند ابراز داشت: الگوی زنان ما باید حضرت زهرا(س) باشد، سرتاسر زندگی او از قبیل شوهر داری و تربیت فرزندان جهاد بود.

خطیب حوزه علمیه قم تصریح کرد: زمانی که علی(ع) را برای بیعت می‌بردند، پهلوی حضرت زهرا(س) را شکستند و فرزند او را سقط کردند، ولی با این حال زمانی که از جای خود بلند شد تنها نگران امیرالمؤمنین(ع) بود.

وی افزود: در سرتاسر کشور مجالس بسیاری برای زهرا(ع) برگزار می‌شود و ما باید مواظب باشیم که این جلسات بی‌هدف نباشد و نتیجه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه جهاد کبیر جهاد فرهنگی است گفت: حضرت زهرا(س) برای انجام کارهای فرهنگی تمام تلاش خود را انجام می‌دادند و در این راه احساس خستگی نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جهاد افضل گفتن حق در برابر ظالم و زورگو است گفت: حضرت زهرا(س) با خطبه خود در مسجد که سرتاسر آن کلمه حق در برابر ظالم بود بهترین الگو برای جهاد افضل را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha