چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت‌الاسلام غبیشاوی - ماهشهر

حوزه/ امام جمعه ماهشهر، مذاکرات هسته ای را میدان تقابل ایران با ابرقدرت های جهانی خواند و گفت: انقلاب اسلامی ثمره همدلی و هم زبانی امام(ره) و ملت است و در جهان در حال پیشرفت می باشد.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با بیان این که نامگذاری هر سال از سوی رهبرمعظم انقلاب، فلسفه عمیق و گسترده ای دارد، به شعار "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی" اشاره کرد و اظهار داشت: همدلی و هم زبانی میان ملت و دولت ریشه ی قرآنی و روایی و حدیثی دارد.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»، ابرازداشت: حفظ ارزش های انقلاب مرهون همدلی ها و هم زبانی های دولت و ملت بوده است.

وی با بیان این که همدلی و هم زبانی دولت و ملت به پیشرفت کارها کمک بسیاری می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاباتی که انتهای سال جاری برگزار می شود و فضای کشور رنگ و بوی سیاست به خود می گیرد، این همدلی بیش از پیش نیاز است.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به این که انتخابات در نظام اسلامی همواره محوریت اساسی داشته است، گفت: عدم همدلی ملت و دولت سبب تضعیف روحیه دولتمردان در عرصه بین الملی می شود.

امام جمعه ماهشهر با بیان این که موضوع هسته ای تقابلی تمام عیار میان ایران و ابرقدرت های جهانی، گفت: همدلی و هم زبانی به معنای عدم انتقاد نیست، بلکه انتقاد باید سازنده و در جهت پیشرفت کشور باشد، چرا که عدم همدلی و ایجاد تفرقه باعث از هم پاشیدگی و ایجاد کدورت می شود.

وی با بیان این که همدلی و هم زبانی باید در راستای حقیقت خواهی و عدالت طلبی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از کشورهای عربی برای تجاوز به یمن متحد شده‌اند که این امر نادرست و غیرمشروع است.

حجت الاسلام غبیشاوی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ثمره همدلی و هم زبانی امام(ره) و ملت است و این نظام بر پایه همین ارزش ها پایه گذاری شده و در جهان در حال پیشرفت است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha