یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی قره شیخ لو - رئیس دارالقرآن کشور

حوزه/ سخنان بیهوده و تفرقه آمیز و اتهامات واهی توسط کسانی بیان می گردد که منشأ فساد بوده و عملکردشان ضد دین و قرآن است. برخی از این افراد جنایت کارانی هستند که باید به واسطه اعمال شرم آور محاکمه شوند.

مهدی قره شیخ لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که حوزه های علمیه ظرفیت های مهم و تأثیرگذار کشورهستند، گفت: علما و روحانیون که عمرشان را در مسیر ترویج و تبلیغ قرآن و معارف الهی صرف می کنند، استوانه های دینی محسوب می گردند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ۱۵۰ جلسه آموزش تفسیر قرآن در سراسر کشور، ابراز داشت: حوزه های علمیه می توانند در راستای توسعه حلقه های تفسیری قرآن درسطح کشور، در زمینه تأمین اساتید خبره مورد نیاز این حلقه ها به سازمان دارالقرآن کمک کنند.

رئیس سازمان دارالقران الکریم افزود: بسیاری از طلاب و روحانیون در ایام مختلف سال و در مناسبت های تبلیغی به اقصی نقاط کشور اعزام می شوند و اگر آنها مهارت های تخصصی آموزش قرآن را به روز داشته باشند، می توانند بخشی از زمان تبلیغ خود را صرف آموزش قرآن نمایند و ما نیز برای شناسایی، ساماندهی آنان و برگزاری دوره های آموزشی مهارتی آماده هستیم.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در آموزش قرآن کریم به آحاد مردم و به ویژه نسل جوان، اظهارداشت: اهتمام ائمه جماعات مساجد به ارتقاء سطح آموزش های قرآنی برای مخاطبان، سهم به سزایی در جذب جوانان و علاقه مندان به آموزش و فراگیری قرآن دارد و در این مسیر سازمان دارالقرآن نیز همکاری لازم را با آنان خواهد داشت.

قره شیخ لو با بیان این که نیازمند حضور جدی تر درعرصه آموزش قرآن با همکاری حوزه های علمیه هستیم، یادآورشد: جلسات تفسیر به اندازه نیاز نیست و با توجه به ظرفیت استان ها، تلاش داریم تا با حضور روحانیون فاضل، این گونه این جلسات را در سراسر کشور برگزار کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن اضافه کرد: برخی از روحانیون در شهرهای خود جلسات تفسیرخوب و مفیدی برگزار می کنند و امیدوارم روزی فرا رسد که همه مردم از جلسات مختلف و متعدد تفسیر بهره مند شوند.

وی با اشاره به تشکیل هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، ابراز داشت: سال گذشته جلسات متعددی برای ساماندهی امور مؤسسات برگزار گردید تا این کار از دوگانگی خارج شود، درنهایت تشکیل هیأت رسیدگی به امور مؤسسات، در شورای توسعه فعالیت های قرآنی به تصویب رسید.

وی به ترکیب هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اشاره کرد: این هیت مرکب از معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، به عنوان رئیس، بالاترین مسئول قرآنی سازمان تبلیغات به عنوان نایب رئیس، دو نفر از اتحادیه مؤسسات، نماینده حوزه علمیه و نماینده اوقاف می باشد و دبیرخانه آن نیز به سازمان تبلیغات واگذار شد. همچنین فعلاً صدور مجوز مؤسسات متوقف است تا این هیئت ضوابط را تدوین کند و پس از آن، مجوز موسسات با دو امضای وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اعطا می‌شود.

قره شیخ لو اضافه کرد: در رابطه با حمایت از تشکل‌های قرآنی نیز نزدیک حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از موسسات و تشکل‌ها صورت گرفت که سطح حمایت‌ها برای هر موسسه متفاوت بود.

وی همچنین با اشاره به بحث نظارت بر چاپ و نشرقرآن در کشور اظهارداشت: در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن نیز ۱۱ هزار و ۱۵۰ جزء قرآن تصحیح، ۲۴۴ مجوز چاپ صادر، ۱۲ هزار و ۱۵۹ اشکال در چاپ و نوشتار گرفته و رفع اشکال شد و همچنین ۳۷۴ قرآن کلی و ۱۵۸ قرآن زیر ۳۰ جزء مجوز انتشار گرفتند و تعداد مجوز خروج قرآن از کشور نیز چهار مجوز با چهار هزار و ۴۰ جلد قرآن بود.

*قرآن های ایران، با قرآن های جهان اسلام یکسان است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه با اشاره به مطالبی که از سوی معاندان و افراطیون درباره چاپ قرآن مشکل دار توسط شیعیان در ایران مطرح می گردد، تصریح کرد: این حرف ها کهنه شده است مدعیان دروغین بیایند و یک نمونه از این قرآن ها و نشرهای قبلی نشان دهند که در آن اختلاف و یا تحریفی صورت گرفته باشد، چرا که قرآن های چاپ ایران در همه جا موجود و قابل دسترسی است.

قره شیخ لو خطاب به معاندان و تفرقه انگیزانی که به دنبال این گونه سخنان بیهوده هستند، گفت: این سخنان بیهوده و تفرقه آمیز معمولا توسط کسانی بیان می گردد که خودشان منشأ فساد بوده و عملکردشان ضد دین و ضد قرآن است و بعضا برخی ازاین افراد جنایت کارانی هستند که باید به واسطه اعمال شرم آورخود محاکمه شوند.

وی با اشاره به این که سال گذشته مجوز چاپ و نشر بیش از 2 میلیون جلد قرآن کریم صادر شد، ابرازداشت: بحث نظارت بر چاپ قرآن کریم به عنوان یک مکانیسم جدی در دستور کار قراردارد.

انتهای پیام  34/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha