دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهدای روحانی به خصوص شهید عزیزی که اخیراً در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سعادت ابدی نائل شد، افتخار دین و مکتب ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام حجت الاسلام والمسلمین مالامیری با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: استقبال از شهادت در بین همه مردم به خصوص روحانیون یکی از مسایل ریشه دار در جامعه شیعی و مایه افتخار و مباهات همه ماست.

وی افزود: مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر کتابی دارد با نام شهدای الفضیله که تعداد زیادی از علمای شیعه که در راه مکتب به شهادت رسیدند را در آن ذکر کرده‌اند و سرگذشت آنان را بیان کرد‌اند.

استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی نیز علما و روحانیون در خط مقدم فرهنگ شهادت بوده اند، گفت: از زمان مشروطه و حتی قبل از آن در همه تاریخ شیعه و اسلام، روحانیت شیعی پرچمدار مبارزه با ظلم بوده و در این راه بزرگانی چون شهید شیخ فضل الله نوری و شهید اول و ثانی و شهدای محراب و دیگران به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: ما حقیقتاً افتخار می کنیم به این بزرگواران که خط شهادت را زنده نگاه داشته اند که همان خط مقدس محمد(ص) و آل محمد(ص) است

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی تصریح کرد: با وجود این که گاهی متاسفانه در جامعه علیه روحانیت سم پاشی می شود؛ اما شهدای بزرگواری چون شهید مالامیری که ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند، نشان می دهند که به کوری چشم دشمنان، روحانیت از چه جایگاه والایی برخوردار است و به نسبت دیگر اقشار جامعه نیز در سال های دفاع مقدس، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

خاطرنشان می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مالامیری اوایل اردیبهشت ماه 94 به دست گروه تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha