سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 349130
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان

حوزه/ عضو کمیسیون صنعت و معدن با تاکید بر اهمیت بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ارتقا توان داخلی در تولید گفت: در شرایطی که دشمن سعی دارد مشکلات عدیده ای برای نظام و کشور ایجاد کند اتکا به توان داخلی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

عنایت الله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»با تاکید بر اینکه شرایط اقتضا می کند اقتصاد را به نحوی طراحی و برنامه ریزی کنیم که دشمن نتواند تهدید تحریم را تکرار کند گفت: بهترین راهکار استفاده از توان داخلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدت هاست در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند گفت: سران سه قوه نیز در جلسات خود بر این محور تاکید دارند، امیدواریم با کارشناسی و دقت در این زمینه شاهد شکوفایی روزافزون اقتصاد کشور باشیم.

وی با ابراز تاسف از برخورد شعاری با اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه عده ای با بیانات مقام معظم رهبری شعاری برخورد می کنند و در عمل به آن صورتی که ضرورت دارد و رفع مشکلات اقتضا و ایجاب می کند، وارد نمی شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه بعضا بر اساس ناتوانی و عدم برنامه ریزی مشکلاتی برای کشور پیش می آید گفت: طبیعتا یکی از بحث هایی که برای ما اجتناب ناپذیر است، این است که هدفمندی یارانه ها را به نحوی ساماندهی کنیم که مردم بتوانند استفاده مطلوب تری از آن ببرند و درآمدی که از محل صرفه جویی حامل های انرژی داریم، صرف پرداخت یارانه نقدی نشود بلکه سازوکار تولید را به جایی برسانیم.

 این نماینده مجلس گفت: دولت باید در ارائه کالاها و خدمات به نحوی برنامه ریزی نماید افرادی که سودها و درآمدهای کلان و هنگفتی دارند از دریافت یارانه نقدی حدف گردد، هر چند این کار شروع شده و امیدواریم در سطح وسیع تری ادامه یابد.

عضو کمیسیون صنایع افزود: دولت یازدهم باید یارانه ها را به نحوی کنترل کند نواقص دولت قبل در این بحث را تکمیل نماید.

وی با تاکید بر اینکه باید ارایه کالا از تولید به مصرف را به راحتی برنامه ریزی و کنترل کنیم تا نظرات رهبری در خصوص استفاده از توان داخلی عملیاتی شود، گفت: سازمان های شهر و روستا می توانند کالاها را از تعاونی ها بخرند و به صورت میادین مختلف مستقیما به مردم ارایه کنند تا واسطه ها و دلال ها از سود چند برابری در این زمینه محروم گردند.

هاشمی افزود: اگر دو وزارتخانه صعنت و معدن و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل کالا از تولید به مصرف از طریق تعاونی ها و میادین تحت نظارت خود اقدام نمایند، بسیاری از واسطه ها حذف شده و کالاهای اساسی به واسطه گری دولت عرضه خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در صورتی که دست واسطه ها کوتاه شود، هم کالا با قیمت مناسب به دست مردم می رسد، هم کشاورز سود بیشتری می برد و هم مردم می توانند با قیمت مناسبی به انواع کالاها دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha