یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد علی مددی

حوزه/ محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه لغو عمره توسط ایران خسارت قابل توجهی را به اقتصاد عربستان وارد می کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» با یادآوری اینکه پلیس و ماموران امنیتی در همه جای جهان تحت عنوان یک نام مشترک «پلیس» معرفی می شوند گفت: مسئولیت این نهاد بین المللی آن است در هرجای جهان برای هر انسانی اتفاقی رخ دهد، بدون توجه به زبان و ملیت، امنیت شهروندان و مسافران را فراهم نمایند.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی از ماموران پلیس و حفاظت فرودگاههای دنیا خواست، علیه رفتار شنیع دو مامور عربستان واکنش نشان دهند، زیرا این دو مامور نه تنها آبروی ماموران پلیس عربستان بلکه آبروی واژه «پلیس» را برده اند.

وی با اشاره به تبعات لغو عمره از سوی ایران برای عربستان گفت: اکنون ایران عمره را لغو کرده و از این بابت هزینه های سنگینی متوجه اقتصاد عربستان شده است. آمارها بیانگر تحریم 10 تا 15 هزار میلیارد تومانی اقتصاد عربستان است و اگر دولت عربستان عقل داشته باشد، در این شرایط، مجازات دو مامور متخلف را به سرعت انجام می دهد.

مددی با اشاره به جنگی که عربستان با مردم یمن در پیش گرفته، گفت: جنگ هزینه های سنگینی دارد. هر بار که هواپیماهای عربستانی بر سر مردم بی پناه و البته بی گناه یمن بمب می ریزند، میلیونها دلار برای عربستان هزینه دارد. در این شرایط می بینیم گویا عربستان نمی تواند اقتصادش را مدیریت کند.

وی با اشاره به تصمیم نابخردانه عربستان در خصوص کاهش قیمت نفت برای ضربه زدن به اقتصاد ایران گفت:  عربستان اکنون در یک منجلاب گیر کرده. از یک سو درآمد نفتی اش کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر درآمد ناشی از سفرهای زیارتی کاهش پیدا می کند و در این شرایط وارد، جنگی شده که ذخایر مالی اش را به شدت تهی می کند. بنا بر این باید منتظر روزی باشیم که عربستان به ذلت اقتصادی و در پی آن به ذلت سیاسی و جهانی بیفتد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha