جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد علی اسفنانی

حوزه/ انجام کار اداری برای تولید در بسیاری از کشورها یک هفته تا یک ماه است، اگر چه بروکراسی اداری قانون است، اما ادارات به صورت سلیقه ای آنرا اجرا می کنند که در برخی موارد فسادهایی نیز در اثر این تاخیر رخ می دهد .

محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» با یادآوری اینکه در گذشته نیز ایشان بر استفاده از تولید داخل و اجتناب دستگاه های دولتی از خرید کالای خارجی تاکید کرده اند گفت: آیا این اتفاق افتاده است؟ آیا دستگاه های دولتی حاضر هستند خریدهایشان مورد بررسی قرار گیرد ، به نظر من باید بررسی شود چقدر از خریدها دولت خارجی و چقدر داخلی است؟

وی با یادآوری اینکه بحث مدیریت جهادی یک ابتکار از سوی مقام معظم رهبری بود گفت: ایشان در زمانی بحث مدیریت جهادی را مطرح کردند که کشور در شرایط تهدید قرار داشت و لازم بود به آن پرداخته شود.

محمد علی اسفنانی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی زمانی معنا پیدا می کند که یک جامعه براساس داشته های درونی خود پیش برود گفت: اکنون به شدت درمعرض تحریم اقتصادی قرار گرفته ایم و رهبری نیز در سخنانشان تاکید کردند: با وجود تحریم ها باز هم رشد داشته ایم و اگر تحریم نبود، بیشتر از اینها رشد می کردیم.

نماینده فریدن با اعلام اینکه در بحث نظامی در شرایطی هستیم که تهدید نظامی کاربردی ندارد گفت: اما در بحث اقتصادی شرایطی داریم که مقام معظم رهبری برای برون رفت از بحران اقتصادی بر مدیریت جهادی تاکید کردند.

وی با اعلام اینکه غرب گمان می کند اگر پای میز مذاکره نشستیم، به دلیل تاثیر تحریمها و فشارهای اقتصادی بوده است گفت: هرگز این گونه نبوده و دلیل اثبات آن رشدی است که در همه زمینه ها داشته ایم و هم اکنون غیر از اتکا به توان داخلی، راهکار دیگری وجود ندارد حتی اگر تحریم ها برداشته شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بزرگترین مانع ایجاد بنگاهای اقتصادی را بروکراسی اداری دانست و گفت: متاسفانه میانگین مدت زمان دریافت مجوز برای تاسیس یک بنگاه یا فعالیت اقتصادی 6 ماه تا یک سال است .

وی با اشاره به اینکه انجام کار اداری برای تولید در بسیاری از کشورها یک هفته تا یک ماه است گفت: اگر چه بروکراسی اداری قانون است، اما ادارات به صورت سلیقه ای آنرا اجرا می کنند که در برخی موارد فسادهایی نیز در اثر این تاخیر رخ می دهد .

اسفنانی با ابراز نگرانی از دعواهای سیاسی در کشور گفت: می توان مشکلات را مرتفع کرد به شرط آنکه دعواهای سیاسی در کشور کم رنگ شود و مسوولان مربوطه صرفا نگاه علمی و اقتصادی به مباحث مدیریتی کشور داشته باشند.

نماینده فریدن با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: خیلی ها هنوز قبول نکرده اند مشکلات ما یک شبه حل نمی شود و هنوز در مواردی به طور کامل امید واهی به نگاه بیرونی دارند. در حالی که اگر مذاکرات به نتیجه برسد، نمی تواند نقش جدی ایفا کند.

اسفنانی گفت: اکنون عده ای دل به این بسته اند منتظر باشیم تحریم ها برداشته شود، پول های بلوکه شده ما آزاد شود یا دیگران نگاه ملاطفت آمیز با ما داشته باشند. در حالی که همه اینها خیال پردازی است و در تمام این 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ما ثابت شده اگر غربیها تحریم ها و تهدیدها را هم بردارند شود، قطعا محدودیت دیگری را به وجود خواهند آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha