دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پیشرفت اسلامی

حوزه/ هم اندیشی «ظرفیت های حکمت متعالیه جهت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سیاسی» با حضور طلاب و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «هم اندیشی ظرفیت های حکمت متعالیه جهت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سیاسی» پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این هم اندیشی با بیان این مطلب که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقشه راه خروج از وضع موجود و وصول به وضع مطلوب است، گفت: هدف از این الگو، حرکت تکاملی و پیشرفته به سمت مطلوب است که با مقوله ترسیم خیر فردی و اجتماعی، غایات خاصی برای حیات فردی و اجتماعی دارد.  

وی با بیان این مطلب که نقشه جامع الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، مبنای تمام برنامه ریزی های کشور قرار می گیرد، اظهار داشت: اگر روزی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همه جانبه طراحی شود، باید تمام برنامه ریزی های کشور بر محور آن انجام گرفته و به عنوان سند بالادستی قرار می گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: حکمت متعالیه موجود در ایده آل ترین فرم خود، فلسفه و کمال فلسفه می شود و ما در کنار آن، به علوم دیگری همچون علوم انسانی و اجتماعی اسلامی برای پی ریزی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیاز داریم.

همچنین در این هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و دکتر صدرا عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در میزگردی علمی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha