دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران گفت: اساتید در نظام علمی کهن حوزه از جایگاه بالایی برخوردارهستند و باید نقش آنان به عنوان محور حوزه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، استاد علی اکبر رشاد، امروز  در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه تهران، در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به  جایگاه اساتید در حوزه، گفت: اساتید در نظام علمی کهن حوزه از جایگاه بالایی برخوردارهستند  و باید نقش آنان به عنوان محور حوزه مورد توجه قرار گیرد.

 وی،  برگزاری اجلاسیه بزرگ اساتید حوزه علمیه استان تهران را در راستای احیای جایگاه اساتید عنوان کرد و ابراز داشت: حوزه تهران به دنبال به رسمیت شناختن هر چه بیشتر نقش اساتید می باشد و این مسئله با جدیت از سوی مسئولان حوزه دنبال می شود.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران، حرکت حوزه به سوی سوی سازمان محوری را آسیب زا دانست و تصریح کرد:  باید جایگاه محوری  و نقش تعیینکننده آن را احیا و حفظ نماییم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در این اجلاس را بسیار مهم خواند و افزود:  ایشان به عنوان یک مرجع عالیقدر، در شهرها و استان های مختلف کشور حضور پیدا کرده و با مسئولان، خانواده های شهدا و مردم دیدار می کنند و این سفرها برکات فراوانی به همراه دارد.

استاد رشاد خاطرنشان کرد: این گونه سفر کردن متعارف نبوده و به نوعی ابتکار بدیع در رفتار یک مرجع تقلید است وخدا را سپاس که حوزه علمیه چنین ثمراتی داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha