دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام کاظم

حوزه/ طلاب و روحانیون باید با الگوگیری از علم، تواضع و مكارم اخلاقی و پیاده سازی سبک زندگی حضرت در محیط درسی و حوزوی خود، در مسیر ترویج آموزه های دینی بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام سید محمود موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع)، گفت: در دوران کودکی امام(ع) فقهای مشهور مثل ابوحنيفه پاسخ مسائل خود را از ایشان می گرفتند و بعد از رحلت پدر بزرگوارش امام صادق (ع) 35 سال رهبری و ولايت شيعيان را برعهده داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت افزود: حضرت موسی بن جعفر(ع) الگوی صبر، مقاومت، مناعت طبع و بزرگواری و عابدترین اهل زمان خود حتی در زندان های تاریک بوده است.

وی ادامه داد: خطیب بغدادی از بزرگان اهل سنت به عظمت و بزرگواری امام هفتم شیعیان اقرار نموده و می گوید به خاطر کثرت عبادت آن حضرت، ایشان را عبد صالح گفتند.

حجت الاسلام موسوی نژاد خاطرنشان کرد: حضرت موسی بن جعفر(ع) اسلام راستين را كه با تعاليم و مجاهدات امام صادق(ع) نظم و استحكام يافته بود حفظ و تقويت كرد و علي رغم موانع بسيار، در راه انجام وظايف الهي تا آنجا پايداري كرد كه جان خود را فدا ساخت.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) مرودشت به شخصیت اخلاقی حضرت و الگو برداری طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید با الگو گیری از علم، تواضع و مكارم اخلاقی و پیاده سازی سبک زندگی حضرت در محیط درسی و حوزوی خود، در مسیر ترویج آموزه های دینی بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha