جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: کثرت پرونده های قضایی در دادگستری هشدار بزرگی به ملت اسلامی است و جای تاسف است که در بلاد کفر تعداد پرونده ها از کشور اسلامی کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اسلام جان و مال مسلمین دارای اهمیت فراوانی است، افزود: حفظ جان و مال مردم باعث می شود تا قوه قضائیه جهت رسیدگی به امور مربوط به نفوس و اعراض مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود.

وی اضافه کرد: طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضائیه باید استقلال داشته و آن را حفظ نماید و لازمه استقلال این قوه این است که تحت فشار هیچ گروه و فردی قرار نگرفته و تنها در صدد اجرای احکام اسلامی و اندیشه برقراری عدالت و اجرای قانون در جامعه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قوه قضائیه طبق قانون اساسی باید رانت خواران و متجاوزان به بیت المال را شناسایی کرده و به جزای اعمال خود برساند.

وی با تشکر از اقدامات خوب قوه قضائیه در برخود با متجاوزان به بیت المال، تاکید کرد: برخورد قاطع قوه قضائیه با متجاوزین به بیت المال مایه اطمینان و امید مردم به نظام می شود، چنان که مردم نیز از این موضوع بسیار خوشحال بوده و می دانند هر گونه اجحافی در حق بیت المال از چشمان تیزبین این قوه به دور نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: کثرت پرونده های قضایی در دادگستری هشدار بزرگی به ملت اسلامی است و در حاکمیت اسلامی نباید این مقدار پرونده قضایی وجود داشته باشد و جای تاسف دارد که در بلاد کفر تعداد پرونده ها از کشور اسلامی کمتر است، و این نشانگر لزوم کار فرهنگی بسیار در این حوزه است.

وی با بیان اینکه کارهایی در راستای تربیت زندانیان صورت گرفته، افزود: در خصوص تربیت زندانیان انتظار بیش از این هاست  و در ندامتگاه ها زندانیان باید مورد تربیت و تعلیم آموزه های اسلامی و اخلاقی قرار گیرند و نباید فضایی حاکم باشد که زندانی پس از آزاد شدن نیز دوباره به سمت کار خلاف برود،.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: لازم است تا زندگی قضات تامین شود چرا که اگر حتی یک قاضی در جمهوری اسلامی دیده شود که اهل رشوه است بسیار زننده بوده و بازتاب بسیار بدی خواهد داشت، به همین خاطر زندگی قضات باید به صورت کامل تامین شود.

وی با انتقاد از اعلام نام برخی از متهمین پرونده های خاص قبل از صدور حکم قطعی آنان، گفت: قبل از رسیدگی به پرونده های خاص و تا صدور و اعلام حکم قطعی، نام متهم را اعلام نکنید چرا که این اعلام باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی می شود.

امام جمعه تبریز در خاتمه تاکید کرد: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند پرونده هایی که جنبه عمومی دارد سریعا به آن ها رسیدگی شده حکم نهایی اعلام گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha