دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهدا با خونشان از ارزش های دینی و انقلاب اسلامی حراست کردند، اما عده ای به مقدسات توهین می کنند و حرف هایی می زنند که با اصول انقلاب ناسازگار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، ظهر امروز در نخستین یادواره 91 شهید نوجوان آذربایجان شرقی با عنوان "فهمیده های آذربایجان" با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) در مورد ملاک های شخصیت افراد در اسلام، با بیان این مطلب که فضائل و معنویت ملاک برتری افراد در نزد خداوند است و نه سن و سال، گفت: اگرچه کهنسالان در اسلام مورد احترام هستند، اما بر اساس متون دینی و اخلاق اسلامی نوجوانان با فضیلتی هستند که نزد خداوند عزیز و مقرب اند.

وی با تشریح رشادت ها و بصیرت حضرت قاسم بن الحسن(س) در دشت کربلا، بیان کرد: رشادت هایی از این دست، در همیشه تاریخ ماندگار شده و الگوی نوجوانانی چون شهید محمدحسین فهمیده ها شده است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که برخی نوجوانان دارای فضایل بسیار گسترده هستند، ادامه داد: یکی از نوجوانانی که دارای فضائل فراوانی بود، شهید حسین فهمیده است که تربیت خانوادگی از طرفی و تربیت استاد از طرف دیگر وی را عاشق شهادت و ولایت کرده بود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: شهید فهمیده با زیرکی و تیز هوشی موجب اشتباه محاسباتی و فرار دشمن گردید و امام خمینی(ره) در باره این شهید نوجوان می فرماید"رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد ها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید".

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز  در مورد این شهید والامقام می فرماید" زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی، شهید فهمیده از اصالت های دفاع مقدس است" و این ها همه نشان دهنده عظمت شخصیتی شهید فهمیده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آذربایجان 91 شهید نوجوان تقدیم اسلام کرده و همه آن ها شهید فهمیده های آذربایجان هستند؛ ایثار، فداکاری و شجاعت این نوجوانان درس بزرگی برای همه ما مردم و مسئولین است.

وی افزود: اگر نگاهی به وصیت نامه های این شهدای نوجوان بیاندازیم خواهیم دید که بیشتر بلکه همه آنها هدف خود از حضور در جبهه های دفاع مقدس را اطاعت از ولایت فقیه اعلام کرده اند و بر آگاهانه و بصیرانه بودن این حضور تاکید کرده اند. وای به حال کسانی که می خواهند با منطق ولایت فقیه مقابله کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با انتقاد از کسانی که در صدد تضعیف نهادهای اصیل انقلاب هستند، تصریح کرد: چرا چنین افرادی به سخنرانی در مراسمات دعوت می شوند تا یک سری حرف هایی بزنند و به مقدسات توهین کنند؟! مسئولین باید به این هتاکی ها و گزافه گویی ها، رسیدگی کرده و به آن پایان دهند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: شهدا با خونشان از ارزش های دینی و انقلاب اسلامی حراست کردند، اما عده ای به مقدسات توهین می کنند و حرف هایی می زنند که با اصول انقلاب ناسازگار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha