دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
4985

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آل سعود فقط ادعای مسلمانی دارد و اسم مسلمان بودن را یدک می کشد، گفت: سعودی ها و اسرائیلی ها فرقی با هم ندارند و هر دو درصدد ریشه کن کردن اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هلال احمر آذربایجان شرقی، گفت: عید مبعث بزرگترین عید نجات بشریت از ضلالت و گمراهی است و امیدوارم تمامی مسلمانان جهان تحت لوای رسول اکرم(ص) پیروز و موفق شوند.

وی همچنین با تبریک هفته هلال احمر، گفت: هلال احمر در راستای کمک به مجروحین جنگ و مستمندان و نیازمندان تشکیل شد و امروزه بیش از 150 کشور عضو این تشکل هستند و ایران نیز طبق مصوبه مجلس شورای ملی در قبل از انقلاب و همچنین تایید مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب عضو این تشکل است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: غربی ها مدعی پایه گذاری حقوق بشر هستند، در حالی که  اسلام پایه گذار روحیه کمک رسانی به آسیب دیدگان و محرومان است.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند "هر کس به آسیب دیده ای کمک کرده و به او پناه دهد خداوند متعال در روزی که به جز سایه پروردگار سایه ای نخواهد بود، به وی پناه خواهد داد".

وی با بیان اینکه در اسلام دو نوع حقوق اسلامی و انسانی وجود دارد، گفت: علاوه بر این که قرآن مسلمانان را برادران و خواهران دینی خوانده و نسبت به همه آنان حقوق متقابل وجود دارد و از حقوق تمامی انسان ها اگر چه مسلمان هم نباشند، دفاع کرده و در جنگ ها به رعایت حقوق دشمن از قبیل عدم آسیب رساندن به زنان، کودکان، مجروحین جنگی، عدم مسموم کردن آب های دشمن و...سفارش کرده، این ها همه نشان دهنده آن است که اسلام دین عاطفه و محبت بوده و همواره حامل پیام صلح و دوستی برای جهانیان است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن، گفت: رژیم آل سعود با وجود این که ادعای مسلمانی و خادم الحرمین بودن را  دارد، اما به قتل عام مردم مظلوم و یمن می پردازد.

وی با بیان این مطلب که آل سعود فقط ادعای مسلمانی داشته و اسم مسلمان بودن را یدک می کشد، افزود: سعودی ها و اسرائیلی ها هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو در صدد ریشه کن کردن اسلام هستند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: رژیم آل سعود مقررات و قوانین بین المللی را رعایت نمی کند چه رسد به قوانین اسلامی و باید به جای اینکه بگوییم خادم الحرمین، بگوییم خائن الحرمین، چرا که با جنایات خود عملا علیه اسلام و حقوق بشر گام می نهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: در همچنین شرایطی ایران اسلامی چه عضو هلال احمر باشد و چه نباشد، وظیفه کمک رسانی به مردم مظلوم و مسلمان یمن  را بر عهده دارد، اما استکبار جهانی که بویی از انسانیت نبرده و بزرگترین ناقض حقوق بشر است، با اقدامات بشر دوستانه مخالفت و مقابله می نماید.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: مردم قهرمان یمن بینی عربستان را به خاک خواهد مالید و پیروزی نهای به لطف خداوند متعال از آن مردم مقاوم و قهرمان یمن خواهد بود

وی در پایان گفت:  امنیت و استقلال حاکم در نظام اسلامی ایران به برکت ولایت مطلقه فقیه و خون شهداء و ایثار و فداکاری ملت است و تازمانی که این روحیه ایثار، فداکاری و پشتیبانی از ولایت فقیه وجود دارد، هیچ قدرتی قادر به شکست ایران نخواهد بود.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha