یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 350387
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
محمود خالقی

حوزه/ اساتید باید این ذکر را همیشه به یاد داشته باشند که «به حوزه آمده ایم که سربازی برای امام زمان(عج) باشم» زیرا ما معتقدیم این حوزه و تشکیلات متعلق به امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار حوزه از یزد، محمود خالقی معاون آموزش خواهران حوزه های علمیه کشور در همایش تجلیل از اساتید و کادر حوزه های علمیه خواهران استان یزد اظهار داشت: از اقداماتی که در حوزه های علمیه کل کشور جای کار بسیار دارد و در این زمینه باید تلاش شود پژوهش محور کردن متون آموزشی است.

وی در خصوص جایگاه اساتید گفت: اساتید حوزه باید بدانند که در چه جایگاه با اهمیتی قرار گرفته اند زیرا در واقع بهترین های جامعه که به حوزه ها راه یافته اند وقشان را در اختیار شما قرار داده اند.

 خالقی خاطرنشان کرد: اساتید باید این ذکر را همیشه به یاد داشته باشند که «به حوزه آمده ایم که سربازی برای امام زمان(عج) باشم» زیرا ما معتقدیم این حوزه و تشکیلات متعلق به امام زمان(عج) است.

عکس العمل آیت الله انصاری به اعتراض طلاب

وی با بیان اینکه از خصوصیات یک استاد می بایست تواضع و فروتنی باشد اضافه  کرد: تواضع عالم فقید آیت الله انصاری شیرازی(ره) زبانزد خاص و عام بود معمولاً بعد از تدریس، هنگام خروج از کلاس، خم می‌شدند و در جمع شاگردانی که اطرافشان بودند، کفش‌های آنها را جفت می‌کردند زمانیکه شاگردان به این حرکت استاد اعتراض می کردند در پاسخ می گفت اگر نمی خواهید کفشتان را جفت کنم دیگر سر کلاس من حاضر نشوید زیرا ایشان اعتقاد دارند که زمانیکه یک طلبه برای فراگیری علوم به سمت حوزه حرکت می کند در طی مسیر فرشتگان بال های خود را برای این فرد فرش می کنند که این نشان از اهمیت علم و وقتی است که یک استاد باید آن را غنیمت شمرد.

وی خطاب به اساتید گفت: تواضع را سرلوحه کار خویش قرار دهید و به صرف تدریس محدود نشوید و برای شاگردان خود  مادری و پدری کنید .

وی تصریح کرد: بیش از معلومات علمی یک استاد عمل و رفتار استاد کارساز تر است و در واقع همه چیز یک استاد را رفتارش تشکیل می دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از چند تن استاد با اهدای جوایزی به پاس خدمات آنها در مدارس علمیه استان یزد تجلیل به عمل آمد

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha