یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام حسینی پور - معاون تبلیغ حوزه یزد

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد از شناسایی و آموزش طلاب مستعد و توانمند برای فعالیت تبلیغی در عرصه مجازی خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدمحسن حسینی پور، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در  یزد، در خصوص برنامه های معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه استان اظهار داشت: معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در تابستان امسال دو دوره آموزشی یکی برای مبلغان مدرسان امین و دوم برای طلاب حوزه علمیه استان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: دوره دانش افزایی که برای مبلغان مدرسان امین در نظر گرفته شده است به مدت یک هفته در یزد برگزار می شود.

معاون تبلیغ و آموزشی های کاربردی حوزه علمیه استان یزد افزود: در این دوره تابستانه، مبلغان با شیوه کار با دانش آموزان، نحوه سخنرانی برای دانش آموزان، کلاس داری، مشاوره و.. آشنا می شوند.

حجت الاسلام حسینی پور اضافه کرد: این دوره با حضور اساتیدی از قم در شهریور ماه و با حضور 40 مبلغ برگزار می شود.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته مبلغان برای طی کردن این دوره می بایست به استان قم می رفتند و در سال گذشته نیز 5 نفر از استان یزد برای شرکت در این دوره به قم رفتند اما امسال برای اولین بار، این دوره به صورت جامع در استان یزد برگزار می شود .

معاون تبلیغ و آموزشی های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در خصوص دومین دوره تابستانه که از سوی این معاونت انجام می شود گفت: این دوره دانش افزایی و آشنایی با فضای مجازی برای 60 نفر از طلاب استان یزد در نظر گرفته شده است.

وی عناوین درسی این دوره را شامل، امامت با رویکرد پاسخ گویی به شبهات، دانش رسانه، روش کلاس داری، فن رسا و مرثیه خوانی، روش بیان احکام، آشنایی با نرم افزارهای  کاپیوتری از جمله پاورپوینت، فتوشاپ و... دانست و خاطرنشان کرد: این دوره با حضور اساتید مجرب برگزار می شود.

وی هدف این دوره را شناسایی طلاب مستعد به منظور فعالیت و حضور قدرتمند در فضای مجازی، دانش افزایی طلاب و به کارگیری این دانش در روستاها و پارک ها جهت تبلیغ ، مشاوره و پاسخ گوی به سوالات دینی و... دانست.

معاون تبلیغ و آموزشی های کاربردی حوزه علمیه استان یزد همچنین بر لزوم ورود طلاب به فضای مجازی تاکید کرد و گفت: جای خالی قدرتمند و تاثیرگذار طلاب در فضای مجازی امروز بیش از بیش احساس می شود و معاونت تبلیغ و آموزشی های کاربردی درصدد است با تشکیل و آموزش گروه های تبلیغی نه تنها ورود تاثیر گذاری در شبکه های اجتماعی بیش از گذشته داشته باشد بلکه یک سایت جامعی به منظور فعایت های فرهنگی راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: از 60  نفر طلاب  شرکت کننده در این طرح  افرادی که مستعد باشند شناسایی و با راه اندازی سایتی توسط معاونت تبلیغ، آنها مشغول به فعالیت در عرصه مجازی خواهندشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha