شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام محمد فیاضی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان یزد با اشاره به ضرورت توجه به آموزش پژوهش محور در راستای توانمند سازی طلاب، از اجرای طرح "تقریر نویسی دروس" در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد فیاضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با اشاره به برنامه های معاونت آموزش و پژوهش حوزه استان یزد، اظهارداشت: در راستای توانمند سازی علمی و پژوهشی طلاب، در سال تحصیلی جدید،  "تقریر نویسی دروس" برای طلاب پایه های یک تا 10 الزامی شده است.

وی در توضیح الزام آور شدن تقریر نویسی، افزود: این طرح  در راستای ارتقاء سطح علمی طلاب و آشنا سازی آنان با فرایند پژوهش اجراء می گردد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه یزد ادامه داد:  در قالب این طرح، طلاب علاوه بر نکته برداری در کلاس درس، می بایست بعد از هر درس، توانایی طرح سئوال ها و مباحث علمی مربوط به همان درس را داشته باشند. همچنین طلاب باید موضوعاتی که استاد در دروس صرف و نحو بیان می کند را با مراجعه به آیات قرآن کریم و نهج البلاغه استخراج کنند.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: این شیوه سبب می شود تا طلاب بتوانند هر آنچه را که آموخته اند، بصورت علمی تدوین کنند.

وی در پایان راه اندازی سه رشته تخصصی درسال تحصیلی جدید را از دیگر اقدامات معاونت آموزش و پژوهش حوزه یزد اعلام کرد و گفت: با هماهنگی دفتر مراکز تخصصی حوزه، برای اولین بار سه رشته تخصصی تفسیر، حقوق و قضا اسلامی و امامت در حوزه یزد، با حضور اساتید حوزه قم و اساتید بومی تدریس خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha