یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر ضرورت موضع گیری قاطع علما و مسلمانان در قبال حکم اعدام شیح نمر، سکوت را خیانت به اسلام و مسلمین خواند و تصریح کرد: اعدام شیخ نمر طومار آل سعود را در هم می پیچد.

حجت الاسلام  والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، در واکنش به اعلام اجرای حکم اعدام شیخ نمر در روز 24 اردیبهشت ماه، در رسانه‌های عربستان، اظهار داشت: طلاب، حوزویان، فرهیختگان و دانشگاهیان باید مظلومیت شیخ نمر را به گوش جهانیان برسانند..

وی، صدورحکم اعدام آیت‌الله نمر در دادگاه عربی- آمریکایی به دلیل انتقاد از حکومت فاسد آل سعود را نقض فاحش حقوق بشر و آزادی بیان خواند و تصریح کرد: به طور قطع اجرای این حکم، موجب بروز ناملایمات در عرصه وحدت اسلامی و باعث واکنش و برانگیخته شدن احساسات مسلمانان در سطح جهان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که آل سعود با اعلام زمان اجرای این حکم، در حال ارزیابی عکس‌العمل های جهان اسلام است، افزود: اگر علمای اسلام، مسلمانان جهان، مجامع بین المللی حقوق بشری، سازمان کنفرانس اسلامی و ... در این زمینه واکنش قاطعانه ای نشان ندهند، عربستان اقدام به اعدام شیخ نمر خواهد کرد.

*سکوت، خیانت به اسلام و مسلمین است

حجت الاسلام والمسلمین شمس، سکوت در برابر حکم اعدام شیح نمر را خیانت به اسلام و مسلمین خواند و گفت: آل‌سعود باید بداند علما، روحانیون و ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل این حکم ظالمانه سکوت نخواهند کرد، چراکه آن را جنایتی بزرگ علیه مسلمانان می دانند.

وی با بیان این که کارنامه سیاه عربستان سعودی در مواجهه با مردم به ویژه شیعیان تمامی ندارد، ابراز داشت: آل سعود به عنوان منادی اسلام آمریکایی در مسیر افراط حرکت می‌کند، به طوری که قبح گناه در نظر آنها شکسته شده و  به  راحتی  در یمن  نسل کشی و کودک کشی به راه انداخته و اکنون نیز در صدد اعدام شیخ نمر هستند.

*لزوم واکنش جدی دستگاه دیپلماسی

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر این که اعدام شیخ نمر، طومار آل سعود را در هم می پیچد، به لزوم واکنش جدی دستگاه دیپلماسی کشور اشاره کرد و گفت: سفیر عربستان باید به خاطر این حرکت گستاخانه کشورش، به وزارت امور خارجه احضار و تذکر جدی بگیرد و عواقب این تصمیم غیرعقلانی به سعودی ها گوشزد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: وزارت امنور خارجه باید با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی و رایزنی با دیگر کشورهای اسلامی و مجامع  بین المللی، از اجرای حکم اعدام شیخ نمر جلوگیری کند.

*مدعیان حقوق بشر به وظیفه خود عمل کنند

وی در پایان با تاکید بر این که مدعیان حقوق بشر باید در قبال جنایات آل سعود، به وظایف ذاتی خود عمل کنند، ابراز امیدواری کرد: با موضع گیری های قاطع علمای اسلام و مسلمانان، حکم اعدام شیخ نمر لغو و این عالم بزرگ آزاد گردد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha