دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لطفی امام جمعه ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به شعار "همدلی و هم‌زبانی مردم و دولت"، گفت: خروجی این شعار پیروزی در عرصه دیپلماسی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، امروز در همایش تبیین رسالت و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در حسینیه حضرت زینب(س) دفتر امام‌جمعه ایلام، تبلیغ را کارآمد ترین ابزار تبیین معارف ناب اهل بیت(ع) دانست و گفت: تبلیغ در نظام اسلامی که آرمان‌های امام راحل و رهبری و شهدا در آن تبلوریافته یک کار بسیار مقدسی است.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: تبلیغ در همه ادیان الهی وجود داشته و خداوند در قرآن کریم یکی از مهم‌ترین رسالت های پیامبران را تبلیغ معرفی می‌کند و اگر تبلیغ در هر کاری چه الهی و  چه غیر الهی کنار گذاشته شود، آن کار ناقص می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، برآیندی از بعثت رسول اکرم(ص)، قیام عاشورا، واقعه غدیر و  زمینه‌ساز قیام جهانی حضرت امام مهدی(عج) است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی بیش از دیگر  فرهنگ‌ها و انقلاب‌ها، نیازمند تبلیغ است و با توجه به دشمنی گسترده معاندین اسلام و انقلاب، با عنصر و اهرم تبلیغ بسیاری از توطئه‌های تبلیغاتی نظام سلطه خنثی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ایلام در ادامه با اشاره به شعار "همدلی و هم‌زبانی مردم و دولت"، گفت: خروجی این شعار پیروزی در عرصه دیپلماسی بود و این امر به دلیل هماهنگی و همدلی مردم و مسئولان در  تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اظهار کرد: دشمنان تبلیغ می‌کردند که در بحث هسته‌ای بین مسئولان نظام اسلامی اختلاف وجود دارد، اما زمانی که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلان را ابلاغ می‌فرمودند، همه خود را موظف می‌دانند که  از این سیاست‌ها پیروی کنند.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه دشمنان از انسجام مردم و مسئولان ما ناراحت هستند، ابراز کرد: در مذاکرات هسته‌ای توانستیم باقدرت منطق، کشورهای 1+5 را  به پای میز مذاکره بکشانیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: همه مردم ایران موافق توافق عزتمند بودند و این امر تبدیل به یک غرور ملی شده و غربی ها متوجه شدند که با غرور ملی یک کشور نمی‌شود، مقابله کرد. امروز در  بحث هسته‌ای با اتحاد و انسجام، منافع ملی بر منافع گروهی ترجیح پیداکرده و نظام ما یک نظام مقتدر تأثیرگذار و با مقبولیت بین‌المللی در بین جوامع بشری تبدیل‌شده است.

وی بابیان اینکه دشمنان باهدف ضربه به‌نظام اسلامی، جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کردند، ابراز داشت: این جنگ‌های نیابتی با دلارهای کشورهای حکومت‌های فاسد حاشیه خلیج‌فارس انجام می‌شود تا همه کشورهای منطقه را به آشوب بکشانند، اما ایران اسلامی باتدبیر با این مزدوران مقابله و آن‌ها را جمع می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام بابیان این که اتحاد و انسجام داخلی برای دشمنان یاس آفرین است، افزود: دشمنان از راه های مختلف سیاسی، نظامی و رسانه‌ای می‌خواهند این اتحاد را از بین ببرند، اما ایران اسلامی روزبه‌روز، از اقتدار بیشتری برخوردار می‌شود و این بزرگ‌ترین ضربه برای هم‌پیمانان آنان در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه  با اشاره به این که که  36 سال از تأسیس انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک‌نهاد مقدس، توانسته در راستای اهداف نظام، انقلاب و رهبری به وظایف سنگین خود عمل کند و  با ساماندهی تبلیغات در همه عرصه‌های تبلیغی و مناسبت‌های دینی  و ملی در طول سال با حضور مردم دشمنان را مأیوس کند.

امام‌جمعه ایلام افزود: برخی گروه‌ها و احزاب، سعی کردند که اهداف انقلاب را مصادره کنند و از آنها برای پیشبرد اهداف خودشان بارنگ و لعاب اسلامی که در تضاد با آرمان‌های امام راحل و رهبری نیز بود استفاده کنند، اما این نهاد  بدون وابستگی با حزب و گروهی در راستای اهداف انقلاب و نظام گام برداشت.

وی ادامه داد: این نهاد بهترین سابقه و پیشینه را نظام اسلامی دارد و افرادی در رأس این نهاد حضورداشته‌اند که دلسوزی برای دین و پیشبرد اهداف دین و انقلاب اسلامی داشته و هیچ انگیزه‌ای دیگری نداشته‌اند و همه این مسائل آنان را انجام وظایف سنگین بازنداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان خاطرنشان کرد: این نعمت بزرگی است که ملت هوشیار، با بصیرت و فهیم به ما عنایت کرده است و باید قدر این نعمت بزرگ را قدر بدانیم که این بصیرت را  در حماسه 9 دی در ایلام شاهد بودیم که حماسه بزرگی خلق کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha