یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
یمن

حوزه/ رژیم صهیونیستی با تمام وحشی‌گری، اجازه‌ ارسال دارو و غذا برای مردم مظلوم فلسطین را می‌داد، اما رژیم منحوس آل‌سعود علاوه بر کشتار وحشیانه کودکان و مردم مظلوم یمن، حتی چنین اجازه‌ای را هم نمی‌دهد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد،  با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، گفت: در طول تاریخ به ویژه از سال 1932 تاکنون عربستان در سطح بین الملل سیاستی محافظه کارانه را در پیش گرفته و هیچ وقت تاکنون به صورت مستقیم وارد جنگی نشده بود و این که الان دیوانه وار وارد این جنگ شده یک علامت سئوال بزرگ را در اذهان ایجاد کرده است.

*سه دلیل حمله عربستان به یمن

معاون حوزه علمیه استان یزد در تشریح دلایل ورود عربستان به این جنگ، ابراز داشت: نخستین عامل، ضرورت ايجاد دوباره وحدت ملي در عربستان، از طريق درگيري نظامي و حمله به يمن است. در واقع ملک سلمان با قبول ریسک این جنگ، به دنبال انتقال بحران کشور خود به خارج از مرزهای عربستان است تا از این راه بتواند ذهن مخالفان خاندان سعودی را مشغول جنگ با یمن کند و زمینه های کودتا و بحران در داخل به حداقل کاهش یابد، اما وضعیت منطقه به ویژه یمن نشان از اشتباه راهبردی در محاسبات پادشاه جدید عربستان دارد.

*رقابت با ایران

وی در خصوص دلیل دومین این حمله عربستان گفت: عربستان درصدد رقابت با ایران در سطح منطقه است که در قالب تلاش برای افزایش نفوذ منطقه‌ای و ایجاد توازن در برابر رقیب، شکل گرفته است.

حجت الاسلام حسینی راد اضافه کرد: عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی علیه حوثی‌ها و انقلابیون یمن، به دنبال توقف چیزی است که آن را «دخالت ایران در جهان عرب» می‌داند و به دلیل این که یمن حیات خلوت عربستان به شمار می‌ آمد، این کشور به صورت مستقیم‌تری در یمن مداخله می‌کند.

*ترس آل سعود از نفوذ انصارالله

وی، دلیل سوم را وجود پایگاه اصلی القاعده در یمن دانست و عنوان کرد: عربستان به شدت از سیطره انصار الله بر یمن و نابودی القاعده در این کشور وحشت دارد، چرا که به خوبی می داند انصارالله تحت تاثیر آموزه های انقلاب اسلامی ایران است، از سوی دیگر شعار اصلی این گروه یعنی " الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و ... دقیقا بر گرفته از پیامی است که آرمان انقلاب اسلامی به جهان اسلام صادر کرده است، از این رو عربستان که از ابتدای پیروزی انقلاب ایران همواره نگران گسترش تفکر شیعی در منطقه بود، هیچ گاه نمی تواند ببیند کنترل همسایه جنوبی خود به دست گروه های شیعی با تفکرات نزدیک به جمهوری اسلامی افتاده است.

*وجه اشتراک آل سعود و صهیونیست ها

وی با اشاره به این که خانه کعبه سال‌ها است که در غصب صهیونیست‌ها قرار دارد، اظهار داشت:  آل سعود همانند کاری که صهیونیست ها در غزه انجام دادند را در یمن انجام می دهد.

این فعال فرهنگی با اشاره به این که آل سعود در یمن شیعه و سنی را به خاک و خون کشیده است، خاطرنشان کرد:  کودکانی که در یمن بمباران می شوند، تروریست نیستند، تفنگ در دست ندارند و علیه کفر شعار نمی دهند. باید پرسید که این کودکان مظلوم با کدام منطق بمباران می شوند.

*سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر!

معاون حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر جنایت های عربستان در یمن سکوت کرده اند، افزود: مگر مردم مظلوم و بی دفاع یمن مسلمان نیستند که هیچ کس در برابر این جنایات حرفی نمی زند.

وی  با اشاره به اختلافات ایران و عربستان در مباحث سیاسی، اظهار کرد: در شرایطی که اوضاع منطقه به ضرر رژیم آل‌سعود است بایستی ایران با یک استراتژی پویا موجبات تغییر رفتار عربستان را فراهم کند.

*اوج وحشی گری

حجت الاسلام حسینی راد همچنین با اشاره به ممانعت عربستان از ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم یمن، گفت: رژیم صهیونیستی با تمام وحشی‌گری، اجازه‌ ارسال دارو و غذا برای مردم مظلوم فلسطین را می‌داد، اما رژیم منحوس آل‌سعود حتی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

*تنفر جهانی از آل سعود

معاون حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: حمله عربستان به یمن و کودک کشی و نسل کشی در این کشور، حس تنفری را نسبت به آل سعود در قلوب مسلمانان جهان ایجاد کرده که انشاءالله این حس تنفر باعث حرکت و جنبش جهانی علیه جنایات عربستان خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha