یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 350275
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
مهدی حسینی راد  امور طلاب یزد

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد از راه اندازی موزه مفاخر و علمای این استان خبرداد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در  یزد، با اعلام این مطلب  اظهارداشت: موزه مفاخر و علمای یزد در آینده نزدیک از سوی حوزه علمیه استان یزد راه اندازی می شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد را از دیرباز به عنوان دارالعباده و دارالعلم می شناسند، خاطرنشان ساخت: یزد به این دلیل یزد دارالعباده نامیده شده است چون دارای بقاع و امام زاده گان متبرکه زیادی در استان است و از سوی دیگر از قدیم الایام در یزد توسط همین علما و روحانیون مراسمات روضه خوانی برگزار می شد و علت نامگذاری یزد به دارالعلم این است که چون این استان در دل خود علمای بزرگی همچون آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم و حاج شیخ غلام رضا فقیه خراسانی وحاج سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب عروه و ...  را پرورش داده است بنابراین راه اندازی موزه و زنده نگه داشتن نام این علما و مفاخر حداقل کاری است که می توانیم در این زمینه انجام دهیم.

وی  ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها و جلساتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است ما برآن شدیم موزه ای داشته باشیم که در آن علاوه برگردآوری تصویر علما و زندگی نامه های آن ها، آثاری که از این بزرگان برجای مانده در کنار ساخت تندیسی از این افراد را فراهم آوریم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد ، هدف از این موزه را آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان امروز و نسل آینده با سیره و سوک علمی، معنوی، سیاسی، اجتماعی، و سبک زندگی علما و مفاخری و الگوهای تربیت یافته در دامن علمی اسلام دانست که در این خطه تربیت یافته اند.

وی  با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن و لزوم مقابله با آن خاطرنشان کرد: باید به منظور مقابله با این شبیخون فرهنگی و جلوگیری از گسست فرهنگی این الگوها و مفاخر به مردم و نسل آینده یادآوری و معرفی شوند.

این مسئول تصریح  کرد: بزرگ ترین مانعی که بر سر راه اندازی این موزه وجود دارد بحث تأمین مکان است و با نامه نگاری هایی که به سازمان های مختلف از جمله میراث فرهنگی صورت گرفته تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: راه اندازی این موزه نیازمند حداقل 500 متر زیربنا است که در صورت همکاری ارگان ها و سازمان ها در زمینه تأمین مکان با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف 4 یا 5 ماه  آن را تجهیز خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha