شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شریفیان - کاشان

حوزه/ علمای دین با قلم خود فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه می کنند و روح آزادی خواهی، عزت طلبی و معرفت را در مردم و جوانان تقویت می نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سيد عباس شريفيان، در آخرین جلسه اساتید مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی با تقدیر از تلاش های اساتيد، گفت: امروز اساتید در سنگر علم و دانش و مقابله با استکبار جهانی و جنگ نرم دشمن به مبارزه پرداخته و مجهز شدن طلاب به سلاح علم و معرفت نتیجه تلاش های آنان است.

وی، پاسداری از مکتب اهل بیت(ع) در عصر کنونی و تربیت طلاب توانمند را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، ابراز داشت: حضرت می فرماید « «اذا كان يوم القيامة جمع الله عزّوجلّ الناس فى صعيد واحد و وضعت الموازين فتُوزن دماءُ الشهداء مع مداد العلماء فيرجّح مدادُ العلماء على دماء الشهداء/ چون روز قيامت شود، خداوند همگان را در يك زمين گرد آورد و ترازوها برپا شود، خون شهدا با مركّب قلم علماء سنجيده مى‏شود. آن گاه مركّب قلم دانشمندان بر خون شهدا برترى پيدا مى‏كند(سفينةالبحار، ج‏2، ص‏220».

این استاد حوزه، نقش عالمان دینی را در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: علمای دین با قلم خود فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه می کنند و روح آزادی خواهی و عزت مندی و معرفت  را در مردم و جوانان تقویت می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفیان با تاکید بر ضرورت بتوجه اساتید به تربیت سربازان حضرت ولی عصر(عج)، تصریح کرد: اساتید باید بیان احادیث اخلاقی را بصورت روزانه و در ابتدای درس، سرلوحه کار خود قرار دهند .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha