جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایران حوزه

اختصاص حوزه/ طرح آمایش سرزمینی واحدهای حوزوی مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه از سوی مدیر حوزه به معاونین ستادی و مدیران استانی ابلاغ گردید.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این ابلاغیه در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه از سوی آیت الله حسینی بوشهری در راستای اجرای «طرح آمایش سرزمینی واحد های حوزوی»به پیوست شناسنامه جامع اطلاعات  شاخص های طرح آمایش » جهت گردآوری اطلاعات و ثبت در نرم افزار مربوطه به معاونین ستادی و مدیران حوزه های علمیه استانی ابلاغ گردید.

 در این ابلاغیه تصریح شده: برای آگاهی از نوع اطلاعات درخواستی،  بایستی اطلاعات از طریق مدیریت‌های استانی، مدارس، مراکز و مؤسسات آموزش عالی گردآوری و در نرم افزار مربوطه وارد شود.

در مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه که به امضای آیت الله مقتدایی دبیر شورا رسیده است: با توجه به جایگاه حوزه‌های علمیه و نیز نقشی که این نهاد مقدس در رفع نیازهای دینی و فرهنگی جامعه به عهده دارد و در راستای تکمیل سند چشم‌انداز حوزه‌، به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های محیطی و رشد متوازن و همه جانبه، طرح آمایش واحدهای حوزوی تنظیم گردید که پس از تهیه کلیات(اهداف، سیاست‌ها و ...) و شاخص‌های مربوط به هر یک از واحدهای حوزوی و تصویب آنها در شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه کار و برای انجام مراحل بعدی، لازم است اطلاعات مربوط به محیط عمومی و واحدهای حوزوی طبق شاخص‌های مصوب و ریز شاخص‌های آن جمع آوری و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

بر اساس این مصوبه: آمایش واحدهای حوزوی، سند توسعه کیفی، کمی متناسب و همچنین تخصیص بهتر منابع با توجه به ویژگی‌های محیطی و مزیت‌های نسبی ( تراکم جمعیتی، توانمندی‌ها و شرایط محلی و منطقه‌ای) از طریق تأسیس و گسترش و ارتقا واحدهای حوزوی می باشد.

دستیابی به افق‌های مرتبط با سند چشم‌انداز حوزه، ساماندهی امر تأسیس و توسعه واحدهای حوزوی، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود در استان‌ها، توسعه متناسب واحدهای حوزوی و دستیابی به راهبردهای مورد نیاز در عرصه تأسیس و توسعه واحدهای حوزوی از اهداف این آمایش است.

گستره این طرح است از مدارس علمیه بلندمدت و کوتاه مدت، مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی، واحدهای پژوهشی ( نظیر گروه، مرکز، پژوهشگاه و ...)، کتابخانه‌های عمومی حوزوی، مراکز مشاوره، مراکز فرهنگی – تبلیغی ( از قبیل گروه‌های تبلیغ، نهادهای صنفی، مراکز اردویی، امور خانواده، خانه عالم، استادسرا و ... را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha