دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: برخی نیروهای لبنانی دوست دارند «عرسال» به عنوان خنجری در پشت مقاومت، ارتش و ملت باقی بماند و برای حمایت و حفاظت از گروه های تکفیری موجود در عرسال دست به دامن تبلیغات رسانه ای و تحریک مذهبی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت «غسان حسین فقیه» در حسینیه منطقه الطیری تاکیدکرد: مقاومت پس از معرکه قلمون اجازه نخواهد داد عرسال لانه تکفیری ها باشد؛ چرا که کرامت لبنان اجازه نمی دهد عرسال محل گروگان گیران و بریدن سرهای نظامیان لبنان یا محل عبور و مرور خودروهای بمب گذاری شده برای کشتار انسان های بی گناه در شهرهای مختلف لبنان باشد.

وی افزود: شعار حمایت از عرسال سخن حقی است که اهداف باطلی را دنبال می کند؛ چرا که منظور واقعی چنین افرادی حمایت از تکفیری های موجود در عرسال است، اما واقعیت این است که حزب الله مشکلی با اهالی عرسال ندارد.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: گروه های تکفیری هنگامی که به شرق لبنان رسیدند برخی شعار حمایت و محافظت از عرسال را سر دادند تا زمینه عرسال به مرکز و مقرّ تکفیری ها تبدیل شود و پوشش عربی و منطقه ای لازم برای آنها فراهم شود و ورود ما به معرکه قلمون نیز فقط برای دور ساختن خطر تکفیری از لبنان بود با وجود اینکه ما از همان ابتدا از میزان فشارهای و ممانعت نیروهای فتنه انگیز داخلی آگاه بودیم.

وی افزود: برخی جریان های داخلی به استمرار حضور تکفیری ها در لبنان امیدوارند و از وجود آنها در عرسال و قلمون حمایت می کنند و تمام تبلیغات، هیاهوی رسانه ای و مذهبی، سیاسی آنها نیز برای این بود که حزب الله دست از حمله و آزادی قلمون بردارد، اما آنها شکست خوردند و نتیجه آنها درهم کوبیده شدن گروه های تکفیری در قلمون بود که بر نا امیدی و یأس گروه 14 مارس افزود و همه مردم لبنان نیز شاهد این واقعیت ها بودند.

شیخ نبیل قاووق ادامه داد: برخی نیروهای لبنانی دوست دارند عرسال به عنوان خنجری در پشت مقاومت، ارتش و ملت باقی بماند و برای حمایت و حفاظت از گروه های تکفیری موجود در عرسال دست به دامن تبلیغات رسانه ای و تحریک مذهبی شده اند اما تمام این هیاهو و جنجال توطئه گران داخلی با هدف حمایت از تکفیری ها صورت می گیرد که فرزندان ما را ربودند، سر از تن آنها جدا کردند و هدف این تبلیغات به هیچ وجه حمایت از اهالی عرسال نیست.

وی افزود: آنها هرگز نخواهند توانست از تکفیری ها حمایت کنند، زیرا مقاومت بر ادامه راه خود و به دست آوردن پیروزی ها و دستآوردهای بزرگ برای لبنان مصمم است و اعتنایی به این صداها ندارد و میدان کلام و سخن را برای این نیروها رها می کند و به میدان نبرد و پیروزی خواهد پیوست.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: دخالت نظامی حزب الله در سوریه موجب حمایت روستاها و شهرهای لبنان از رسیدن داعش به آنها شد در حالی که اکنون داعش به اکثر کشورها مانند عراق، سوریه، لیبی، نیجریه و یمن وارد شده و این به خاطر حمایت کشورهای عربی از آنها می باشد. وی این سؤال را مطرح کرد که: چه معنایی دارد که بیش از 25 هزار رزمنده از کشورهای مختلف جهان برای جنگ در سوریه و عراق جمع شوند؟ چه معنایی دارد که داعش نفت را به کشورهای بزرگ بفروشد و مجروحان خود را در بیمارستان های ترکیه و اسرائیل مداوا کند؟

وی در پایان سخنان خود گفت: اسرائیل و برخی کشورهای عربی و منطقه ای و بین المللی همه در جبهه داعش و النصره هستند و با وجود تمام تناقضاتی که با هم دارند در مقابل محور مقاومت قرار گرفته اند و حقیقت جنگ این روزها چیزی جز این نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha