دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جنگ نرم

حوزه/ مدير حوزه علميه رسول اكرم(ص) تكاب گفت: يك منتظر واقعي علامت خاصي به جز انجام همه واجبات و پرهيز از محرمات دين اسلام ندارد و در مسئله ظهور، به امري جز انجام وظايف مسلماني خويش دعوت نشده‎ايم.

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا عبدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اروميه شبهات مطرح شده در اين ايام را شباهت اتفاقات منطقه‏اي به علائم ظهور نقل شده از سوي ائمه معصومين(ع) دانست و اظهار داشت: در مورد امر ظهور يكسري علايم قطعي و يكسري علايم غير قطعي نقل شده است و وقايع كنوني جهان و خاورميانه شباهتي به علايم نقل شده دارد، اما نميتوان به آنها علايم قطعي ظهور اطلاق كرد، ولی روند جریانات این برهه از زمان ما را به سمت ظهور هدایت می کند.

وی با اشاره به وظايف منتظران واقعی موعود اذعان داشت: منتظر واقعي علامت خاصي به جز انجام همه واجبات و پرهيز از تمام محرمات ندارد و در مورد مسئله ظهور ما به امري جز انجام وظايف مسلماني خويش دعوت نشدهايم و راه منتظر واقعي بودن هم چيزي به جز عمل به وظيفه نيست.

لازمه مقابله با جنگ نرم دفاع نرم است

وی با اشاره به هجوم فرهنگی به کشورمان، بیان داشت: در جنگ مسلحانه كه دشمن با سلاح گرم وارد ميدان مي‏شود، لازمه آن دفاع با سلاح گرم است، اما در دوراني كه دشمن تاكتيك خود را تغيير داده و از طريق ابزاري نرم مانند؛ استفاده از رسانه‏ها و شبكه‏هاي اجتماعي مي‏خواهد به غارت هويت جوانان ما بپردازد، وظيفه ما شناسايی محل‏هاي نفوذ دشمنان و بستن راه آنان است.

مدیر مدریه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب افزود: حوزه‏هاي علميه بيشتر از هر قشر ديگري در مورد مقابله با جنگ نرم موظف هستند و حوزه علميه ما كه در سال 1375 تاسيس شده است و اكنون با دارا بودن 60 نفر طلبه جوان به كار خود ادامه ميدهد، خود را در زمينه دفاع نرم مسئول ديده و برنامههايي در اين زمينه دارد.

حجت الاسلام والمسلمين عبدی به برخي از برنامه‏هاي راهبردي مقابله با جنگ نرم اشاره كرد و گفت: راه اندازي مسابقات مقاله نويسي طلاب با استعداد، كه قدرت قلم زني دارند، وارد ميدان نبرد نرم مي شوند و در حال حاضر 15 مقاله طلاب این مدرسه به استان براي شركت دادن در جشنواره علامه حلي ارسال شده است.

وي پاسخ به شبهات جوانان ورودی جدید به حوزه علميه را يكي از راهكارهاي آماده سازي آنان براي حضور در جبهه جنگ نرم دانست و افزود: وظيفه ما تربيت نسل جوان و دانشآموختگان بر اساس مقتضيات زمان است و بايد به شبهاتي كه در مورد مسايل مختلف به ويژه مسايل اعتقادي از طريق تبليغات بيگانگان در ذهن جوانان ايجاد ميشود، پاسخي درست و قانع كننده داد.

مدرس مدرسه علمیه رسول اكرم(ص) تكاب يكي از آسيب‏هاي جدي كه جوانان را تهديد مي‏كند، استفاده از برنامه‏هاي ماهوارهاي و رسانه‏هاي بيگانگان و ملحدان عنوان كرد و گفت: ارتباطات رسانه‏اي و اينترنتي كه امروزه وجود دارد، هم داراي فوايد و هم مضراتي است، تلاش ما اين است كه با برگزاري كلاس‏هاي غير درسي و اخلاقي، جوانان را با آسيبهايي كه اين ابزار به ويژه برنامههاي ماهوارهاي و شبكههاي اجتماعي تهديد مي‏كنند، آشنا كنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha