یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روحانیت

حوزه/ مدير مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) سلماس گفت: روحانیون با حضور در مدارس و میان دانش آموزان می توانند در یک ارتباط دوسویه و آگاهی از مشکلات آنها، نقش طیب روح را برای آنان ایفا کنند.

مريم رضوي بناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در اروميه، با بيان اينكه مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) سلماس در سال 85 تاسيس شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 120 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند و ظرفیت پذيرش  35 طلبه جديد الورود نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: هر ساله حدود 18 تا 20 نفر از طلاب سطح دو از اين مدرسه فارغ التحصیل شده و مدرك كارشناسي اخذ مي كنند که تاکنون در مجموع55 نفر فارغ التحصیل شده اند.

مدير مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) سلماس به نقش حوزه هاي علميه در مقابله با تهاجم فرهنگي اشاره كرد و گفت: حوزه های علمیه می توانند با تربیت مبلغان توانمند که کارشان فقط ایراد سخنرانی نباشد، بلکه با حضور در متن جامعه و با برقراري رابطه نزديك با جوانان آنان را از آفات تهاجم فرهنگی آگاه کنند و با تهاجم فرهنگی مقابله نماید.

وي در ادامه افزود: علت جذب بسیاری از جوانان در دام های تهاجم فرهنگی نا آگاهي آنان از اثرات سوء اين مسئله است، در اثر همين بي اطلاعي به طرف برنامه هاي فرهنگی دشمنان خود و دين اسلام جذب شده و به انواع ناهنجاری ها مانند بدحجابی و اعتياد به مواد مخدر، مبتلا می شوند و زماني به اشتباه بودن مسير خود پي مي برند كه اثرات جبران ناپذيري بر زندگي آن ها گذاشته است.

رضوي، برقراري ارتباط نزديك و چهره به چهره را در امر آگاه سازي جوانان مناسب دانست و ابراز داشت: روحانیون وظیفه باید با جوانان ارتباط برقرار کرده و  همانند یک دوست با آنان نشست و برخاست داشته و آنان را از همه خطراتي كه در اثر ابتلا به مسايل نابهنجار و ضد ديني، تهديد مي كند مطلع سازند، چرا كه عدم آگاهی جوانان، علت اصلي گرفتاري آنان در اين دام ها است.

وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح امين در مدارس آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: طلاب با حضور در مدارس و میان دانش آموزان می توانند در یک ارتباط دوسویه و آگاهی از بسیاری از مشکلات، نقش طیب روح را برای آنان ایفا کنند؛ طرح امين به طلاب این اجازه و امکان را می دهد که با دانش آموزان رابطه دوستانه برقرار کرده و مانند یک دوست با آنان گفت و گو كنند.

مدير مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) سلماس بیان داشت: حوزه علمیه با تربيت مبلغان قوی که بتوانند به میان جوانان رفته و با برقراری رابطه ای سازنده، در بین آنان اطلاع رسانی و آگاه سازی کنند از خطرات جنگ نرم و ابتلا به دست آوردهای ناتوي فرهنگی جامعه را مصون نگه دارند.

وي، حضور طلاب در مدارس را سازنده خواند و افزود: دانش آموزانی که تحت تربیت طلاب معین قرار مي گيرند و از معارف الهي و اسلامي بهره مند مي شوند، در آینده وارد جامعه شده، ازدواج کرده و خانواده تشکیل می دهند و می توانند موفق تر عمل کرده و جامعه را بهتر به جلو ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha