یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میرعمادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، گفت: امروز متاسفانه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جنگلی برای ساخت مسکن بخشی از اراضی ملی و طبیعی بی رحمانه از بین می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی در دیدار کارکنان محیط زیست این استان که ظهر امروز در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزارشد، با اشاره به اهمیت احترام به محیط زیست در دین مبین اسلام گفت: در آیات و روایات متعددی حفظ محیط زیست و نعمت های طبیعی خداوند سفارش شده لذا ما بعنوان یک وظیفه الهی و انسانی باید از محیط زیست حفاظت کنیم.

وی افزود: در دنیای امروز و عصر حاضر محیط زیست با مخاطرات و چالش های جدی مواجه بوده، از این رو حفاظت از این عرصه بیش از گذشته ضروری است.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به نقش عوامل انسانی در تخریب محیط زیست در عصر حاضر بیان داشت: امروز متاسفانه با تغییر کاربری اراضی طبیعی و جنگلی برای ساخت مسکن بخشی از اراضی ملی و طبیعی بی رحمانه از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، همچنین با اشاره به قطع درختان و آتش سوزی در اراضی و جنگل ها گفت: باید در این موارد نیز فرهنگ سازی لازم صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه امروز باید متولیان فرهنگ و اصحاب رسانه در زمینه حفاظت از محیط زیست اطلاع رسانی لازم را به جامعه داشته باشند، یادآور شد: محیط زیست و دستگاه های متولی باید با افرادی که محیط زیست را دچار بحران و چالش می کنند برخورد قاطع و جدی را اعمال نماید.

نماینده ولی  فقیه استان لرستان ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست باید مداوم و مستمر باشد و در این زمینه رسانه ها خصوصا صدا و سیما باید آگاهی لازم حفاظت از محیط زیست را به مردم ارایه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی خاطر نشان کرد: امروز باید با کاشت درخت و افزایش سرانه ی فضای سبز با چالش های زیست محیطی مقابله کرد.

وی، جدی گرفتن مقابله با آلودگی هوا و تبلیغ و ترویج محیط زیست و فرهنگ سازی در این زمینه را مهم برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha