دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر تبین و ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان جامعه بخصوص مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی عصر امروز در مراسم افتتاح بیست و سومین کنگره قرآنی استعدادهای درخشان که در مدرسه فرزانگان خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن نور مطلق است و راهی عزت بخش برای سعادت انسانهاست، گفت:انس با قرآن و استفاده از آیات این کتاب الهی و بکارگیری مضامین قرآنی در زندگی انسانها می تواند علاوه بر نزدیکی انسانها به خداوند آرامش وآسایش روحی و روانی را نیز برای انسانها به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز تبیین و ترویج قرآنی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه باید دو چندان شود افزود:با ایجاد فرهنگ قرآنی در بین افراد جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان می توان آنها را در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی -اجتماعی و همچنین نقشه های شوم فرهنگی دشمنان که در قالب جنگ نرم به کشور تحمیل می شود بیمه کرد.

امام جمعه خرم آباد، قرآن کریم را عصاره انسانیت و معنویت برشمردو بیان داشت:در این کتاب سعادت بخش تمام دستورات زندگی فردی و اجتماعی که با ان انسانها می توانند به سعادت نزدیک شوند گنجانده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، قرآن را کتابی انسان ساز برای سعادت تمام انسانها ذکر کرده و تصریح نمود:قرآن معجزه جاودان پیامبر خوبی ها و نیکی حضرت محمد(ص) است که از جانب خداوند برای انسانها فرستاده تا با عمل به دستورات آن به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ قرآنی در بین جامعه نهادینه شود گفت: قرآن کریم معجزه جاودانه ای است که زوایای اخلاق و فرهنگ در این کتاب محکم الهی به روشنی مشهود است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha