پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مولوی احمد عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل تسنن اسدیه ،گفت: خدمت رسانی برای علما و حوزه های علمیه فقط در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده و شیعه و سنی به یک میزان از آن بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، مولوی سید احمد عبدالهی، امام جمعه اهل تسنن اسدیه، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان با اشاره به اهمیت نقش علما برای حفظ دین اظهار کرد: علمای دینی که حامل امانت بسیار سنگینی هستند باید نقش محوریت اتحاد و هم دلی را در جامعه داشته باشند.

 وی با تاکید بر اینکه علما رابط بین پیامبران و بشریت هستند، افزود: علمای دین رابط بین دستورات رسول لله و بشریت بوده و باید قدر این جایگاه بسیار بزرگ را بدانند.

 مولوی عبدالهی، خدمت رسانی به علما و  حوزه های علمیه را کار بزرگی دانست و تصریح کرد: خدمت رسانی برای علما و حوزه های علمیه فقط در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و اهل تشیع و تسنن  به یک میزان از آن بهره مند می شوند.

وی به خدمات این مرکز به خانواده روحانیون فوت شده اشاره کرد و افزود: شاهد در گذشت بعضی از  روحانیونی که خانواده های آن ها منبع درآمدی به جز همین مرکز خدمات نداشته اند بودیم که قابل تقدیر است.

امام جمعه اسدیه با اشاره به اینکه علمای دین ثروت عظیمی به جز علم و دین با خود حمل نمی کنند، ابراز داشت:  عالم و مدرس حوزه ی علمیه ما اگرخیالی راحت نداشته باشد، نمی تواند علم و دین خدا را به شایستگی به مردم منتقل کند.

وی تاکید کرد: در اسلام پست و مقام هیچ اعتباری ندارد پس نباید انسان خواهان مسئولیت باشد، بلکه باید خدمت رسانی به مردم را ملاک خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha