دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
لطفیان - خراسان جنوبی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: شخصیت جوان در حال تکامل و شکل گیری است و می توان آن را در مسیر معارف الهی قرار داد و از دین گریزی آنان جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در بیرجند، با اشاره به فعالیت تبلیغی روحانیون، گفت: یک روحانی آیینه تمام نمای ایثار ابراهیم، صلابت موسوی، مهربانی عیسوی و خلق‌ و خوی محمدی است.

وی با بیان که جوانان در ماه رمضان بیش از ماه های دیگر در مساجد حضور می یابند، افزود: روحانیت باید سیره انبیاء و ائمه(ع) را برای جامعه بخصوص قشر جوان تبیین کنند، تا آینده جامعه اسلامی تضمین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، لباس روحانیت را نماد اسلام و حراست از دین و دینداری مردم دانست و بیان داشت: نگاه مردم نسبت به روحانیت، ویژه است، از این رو با توجه به این که روحانیون لباس پیامبر(ص) را بر تن دارند و نباید از هیچ تلاشی در راستای خدمتگزاری به مردم دریغ کنند.

حجت الاسلام لطفیان به اهمیت تبلیغ در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: دشمن کیان خانواده ها و جوانان را با تبلیغ در عرصه های مختلف به خصوص ماهواره نشانه گرفته و ما باید با این نقشه دشمن مقابله کنیم.

وی بر ضرورت توجه مبلغان به جوانان تأکید کرد و گفت: شخصیت جوان در حال تکامل و شکل گیری است و می توان آن را در مسیر معارف الهی قرار داد و از دین گریزی آنان جلوگیری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، داشتن دانش، به روز بودن و سعه صدر را از انتظارات مردم از روحانیت دانست و عنوان کرد: روحانیت باید توان پاسخگویی به شبهات و مسائل روز را داشته و از اخلاق حسنه همراه با صبر و تحمل بالا برخوردار باشند.

این فعال فرهنگی، روحانیون و مبلغان را پاسداران خط مقدم دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی دانست و یادآورشد: روحانیون باید در ماه رمضان، تحول فکری مردم به خصوص جوانان مهیا کنند.

حجت الاسلام لطفیان با تأکید بر اینکه مبلغان باید گویا و رسا صحبت کنند و از طرح مسائل پیچیده در منابر بپرهیزند، افزود: مبلغین باید همچون طبیب عمل کنند.

وی با اشاره به تبلیغ گسترده غرب برای تخریب چهره اسلام بخصوص تشیع، افزود: غرب با تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری و تبلیغ گسترده رسانه ای، پروژه اسلام هراسی و شیعه ستیزی را دنبال می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: ماه مبارك رمضان فرصتي براي رسيدن به خويشتن، تهذيب نفس، درك فقرا، تفكر و ... می باشد و باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha