دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ضیافت الهی

حوزه/ كسي كه مي خواهد به مهماني برود، آداب را رعايت مي كند و به احترام ميزبان برخي كارها را انجام نمي دهد و ميزبان نيز بهترين ها را بر سفره مي چيند.

حجت الاسلام رضا حق پناه، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» خراسان، با تاکید بر ضرورت بهره برداری از ضیافت الهی، گفت: ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي خودسازي، تقرب به خدا، دور شدن از هواهاي نفس و نزديك شدن به ملكوت است.

وي با اشاره به خطبه رسول خدا (ص) در آخرين جمعه شعبان، آن را را نوعي آماده سازی مردم براي ورود به ضیافت الهی دانست و ابراز داشت: حضرت در مي فرمايند «شهر الله» بهترين ماه ها، روزها و است و در اين ماه به ضيافت خدا دعوت شده ايد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: كسي كه مي خواهد به مهماني شخص عزيزي برود، آداب را رعايت مي كند و به احترام ميزبان برخي كارها را انجام نمي دهد و ميزبان نيز بهترين ها را بر سفره مي چيند. ولذا دوري از گناه، روزه، قرآن و ... همان بهترين هايي است كه خداوند متعال به عنوان ميزبان بر سرسفره مي گذارد.

حجت الاسلام حق پناه، دستگيري از فقيران و نيازمندان، روزه گرفتن، تلاوت قرآن، صله ارحام، دعا و... را از جمله كارهايي برشمرد كه در ماه ضیافت الهی ارزش بسياري دارد.

وی ادامه داد: از خدا بخواهيم كه در ماه رمضان، ماه بهار قرآن، توفيق تلاوت اين كتاب آسماني را به ما عنایت فرماید و دستورهاي آن را به متن زندگي برده و به آن ها عمل كنيم.

اين استاد حوزه و دانشگاه  با بیان این که براي كنترل خشم و عصبانيت و نيز داشتن زبان نرم به خود و ديگران بگوييم كه از عيب جويي دست برداشته و مراقب زبان و خشم خود باشيم، افزود: باید در ماه رمضان كدورت ها را کنار گذاشته و با صمیمیت با یکدیگر برخورد کنیم.

حجت الاسلام حق پناه با بيان اين كه يكي از بهترين خصوصيات اين ماه كم حرف زدن و بيشتر موعظه شنيدن است، رعايت حيا و نگاه نكردن به نامحرم و توجه به عفاف را از وظايفي دانست كه مردان و زنان مي بايست در اين ماه تمرين كنند.

 وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترين فرصت براي نيايش، دعا و كم كردن فاصله از خداوند است و در واقع نزديك شدن به حق تعالي است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خطاب به مبلغین گفت: مبلغان باید به تبیین آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(ع) بپردازند و بدانند كه مبلغ مي بايست بگويد و عمل كند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha