دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 352743
۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
شهید بهشتی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: شهید بهشتی چه در دوران حیات و چه بعد از شهادت ، پرده از چهره کسانی که مدعی انقلاب و مردم بودند مانند سازمان مجاهدین خلق برداشت و باعث مصونیت نظام جمهوری اسلامی ایران از دست منافقان شد.

حجت الاسلام نوفرستی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی اظهار کرد: هنوزشخصیت شهید بهشتی آنگونه که باید و شاید به مردم شناسانده نشده است و قطعا زمان می گذرد که این شخصیت بزرگوار در جامعه شناخته شود.

این استاد حوزه بیرجند، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان بود اظهار کرد: ایشان شخصیتی کلیدی در پیروزی انقلاب و استحکام و استقرار نظام داشتند و دشمنان و منافقان به خوبی موقعیت و نقش کلیدی ایشان در نظام را دانستند و شهادت رساند.

وی، با اشاره به هفته تلخ تابستان 1360 که باشهادت دکتر چمران شروع شد عنوان کرد: دشمنان و منافقان بعد از شهادت دکتر چمران وزیر دفاع  در 31 خرداد 60، دست به ترور جریان اصیل خط امام یعنی شورای انقلاب اسلامی که متشکل از دو شخصیت برجسته نظام  شهید بهشتی و مقام معظم رهبری بود، زدند.

حجت الاسلام نوفرستی، با اشاره به حادثه ششم  و هفتم تیرماه که دو روز سرنوشت ساز برای جمهوری اسلامی ایران بود تصریح کرد: در ششم تیرماه خداوند اراده کرد و مقام معظم رهبری را برای انقلاب اسلامی حفظ کرد ولی با انفجار هفت تیر در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 تن از یاران انقلاب ، کربلای دیگری در عصر حاضر رقم خورد.

وی، شهادت 72 نفر از مسئولین تراز اول کشور آن هم رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر و 27 نماینده مجلس در یک روز را برای هر کشوری ناگورا و غیر قابل جبران دانست وافزود: اگر رسانه های آن روز را بررسی کنیم آن ها نظام جمهوری اسلامی را در حد فرو پاشی می دیدند ولی امام با هوشیاری و درایت در آن شرایط بحرانی جنگ توانست مسیر انقلاب را مدیریت و در مقابل آن همه نقاق و دو دستگی انقلاب اسلامی را حفظ نماید.

این محقق دینی، با اشاره به شخصیت برجسته و کلیدی شهید بهشتی برای پرده برداشتن چهره منافقان بیان داشت: شهید بهشتی چه در دوران حیات و چه بعد از شهادت ، پرده از چهره کسانی که مدعی انقلاب و مردم بودند مانند سازمان مجاهدین خلق برداشت و باعث معصونیت نظام جمهوری اسلامی ایران از دست منافقان شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مظلومیت شهدای اسلام و انقلاب به ویژه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: باید مردم  بخصوص طلاب و روحانیون با مطالعه و پژوهش در شخصیت بزرگانی همچون آیت الله شهید بهشتی، راه و منش زندگی ایشان همچون ولایت مداری ، شجاعت ، صبر ، بردباری وبصیرت ایشان را برای بیداری اسلامی در سطح جامعه به نسل جوان به تصویر بکشند تا تحولی در حکومت اسلامی ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha