یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز دشمنان در فضاهای مجازی، نوعی دین گریزی و اختلاف افکنی بین امت اسلامی را ترویج و تبلیغ می کنند و ما نیز باید در شرایط حساس کنونی، دین خود را نسبت به اسلام و امت اسلامی ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با تبلیغات منفی به ناحق فضای نامناسبی از ما در اذهان مردم ایجاد کرده اند و ما با ارتباطات منطقی خود، این فضا را بشکنیم.

وی ایجاد ارتباط بین العلمایی در جهان اسلام را زمینه ساز خنثی شدن توطئه دشمنان و ناآکارآمدی آنان ذکر کرد و گفت: به هر اندازه که ارتباط علمای شیعه و سنی و شخصیت های تاثیرگذار در دنیای اسلام بیشتر باشد دشمنان ناکام تر و اعتلای اسلام نیز بیشتر خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ارتباطات ما در سطوح مختلف علمی و حوزوی زمینه ساز همدلی و تبادل اندیشه خواهد شد و در سایه آن، دیگر دشمنان چیزی برای عرضه واختلاف افکنی ندارند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدف اصلی ما باید اعتلای دین اسلام و عزت مسلمین باشد، گفت: امت اسلامی باید در شرایطی قرار گیرد که آنگونه که مناسب است ارزش های دینی و اسلامی را به نسل جوان معرفی و از فضایی که توسط شبکه های مجازی ایجاد شده، جلوگیری کنند.

 استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که کنفرانس بین المللی اخلاق و قانون به سمت طرح مباحث جدید و مستحدث به پیش رفت، از برگزاری چنین کنفرانسی تقدیر کرد و گفت: نگاه علمی به مباحث دینی و جدید بسیار پرمشتری است و با این ادبیات با دنیا حرف زدن بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله بوشهری ادامه داد: امروز فضای مناسبی در عرصه بین المللی برای فعالیت وحضور حوزه علمیه ایجاد شده وباید از این فضا و ظرفیت پیش رو، نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: حوزه علمیه باید برای خود یک دیپلماسی علمی و حوزوی تعریف و ارتباطات خود را با دنیا گسترده نماید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha