سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام گلستانی مشهد

حوزه/ شركت در راهپيمائي روز قدس در واقع پاسخ به نداي مظلوم و عمل به روايت «من أصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس منهم» است.

حجت الاسلام گلستاني، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، در مشهد، با بيان اين كه حضور در راهپيمائي روز قدس به معني حمايت از مظلوم است، ابراز داشت: با توجه به فرموده رسول الله(ص) «مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِالْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.» حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ به نداي مظلومان است.

استاد و محقق حوزه و دانشگاه افزود: ما موظفيم كه قبله گاه مسلمان و مركز توحيد را از چنگال رژيم کودک کش و غاصب صهیونیستی رها سازیم.

وی با بيان اينكه يكي از مسائلي كه در ارتباط با هر انقلابي معنا و مفهوم پيدا مي كند، عملكردي است كه نيروهاي انقلاب در ارتباط با آن انجام مي دهند، گفت: نقطه آغاز هر انقلابي در قالب يك شعار خود را نشان مي دهد و تداوم انقلاب هم در حفظ و عمل به آن شعارهاست.

حجت الاسلام گلستاني با اشاره به اين مطلب كه انقلاب اسلامي ايران ديني بوده و  پايه ايدئولوژيكي دارد افزود: انقلاب اسلامي در كنار مبارزه با نظام ستم شاهي و قدرت هاي استعماري، موضوع توجه به قدس و آزادي آن از چنگال رژيم اشغالگر صهيونيستي را مدنظرداشته است.

استاد حوزه علمیه خراسان با بيان اين كه قدس مركز شكل گيري اديان و بعث انبيا الهي است و در بيت المقدس بيش از 350 پيامبر دفن هستند، اظهار داشت: يكي از اهداف مهم همه انبياء، از ميان برداشتن قدرت هاي طاغوتي و حاكميت حكومت توحيدي است .

حجت الاسلام گلستاني با تاكيد بر اينكه شكل گيري رژيم صهيونيستي امر عادي نبوده، بلكه هدف استعماری داشته، گفت: انگيس، آمريكا و ... در حمايت و پشتيباني از رژیم صهیونیستی کوتاهی نمی کنند و شاهديم كه حتي اگر در سازمان ملل قعطنامه ای هم عليه این رژيم صادر شود، توسط آمريكا «وتو» مي شود.

وي يادآورشد: رژيم صهيونيستي عامل همه خون ریزی ها در خاورميانه است و سرچشمه آنچه امروز در منطقه ديده مي شود همين مسئله است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اين كه قرآن كريم نيز يهود را سرسخت ترين دشمن مسلمانان مي نامد، ابراز داشت: امام راحل ازابتداي انقلاب تا جايي كه توانستند براي آزادي قدس تلاش كردند و آنقدر دغدغه اين منطق برايشان مهم بود كه روز جمعه آخر رمضان را به عنوان "روز قدس" اعلام كردند تا مسلمانان در طول سال حداقل يك بار هم كه شده، به یاد مظلومان فلسطین بيافتند.

وي تصريح كرد: روز قدس جهاني شده و در كشورهاي مختلف شاهد حضور مردم در اين راهپيمائي عظيم با هدف آزادي قبله اول مسلمانان هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha