سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حوزه اصفهان

جهان اسلام چند سال است درگیرجنگهای سفارشی ونیابتی وافراط گرائی شده ولی این عوامل نباید مانع غفلت از مسائل مهم جهان اسلام، از جمله نابودی اسرائیل شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس  اعلام کرد : روز قدس فقط روز فلسطین نیست،  بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، روزی که اتحاد مسلمین باید به رخ جهانیان کشیده شود.

درادامه بیانیه آمده است: روز قدس، روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند،  روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.

حوزه علمیه اصفهان دراین بیانه عنوان کرده است: امام راحل ، در شرح جهانی بودن این روز گفتند: «روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین ، در مقابل مستکبرین مجهز بشوند  و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.. روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان ها بریزند.» (صحیفه امام، جلد ۹، صفحه ۲۷۷)

در بخشی دیگر ازاین بیانیه آمده است : امسال روز قدس را درحالی برگزار می کنیم که جهان اسلام چند سال است درگیرجنگهای سفارشی ونیابتی وافراط گرائی است و لذا ازمسائل مهم جهان اسلام و از آن جمله نابودی اسرائیل غافل شده ایم، یکی ازاهداف مهم مسلمین جهان باید محوشدن اسرائیل  باشد و مسلمین با وحدت اسلامی خود باید مقدمات این کار را فراهم کنند.

حوزه علمیه اصفهان دربیانیه خود تصریح کرده است: تبادل نظر و اندیشه و گفتمان الهی بین کشورهای اسلامی وانجمن ها ومراکز وموسسه های فرهنگی ودینی درسطح بین الملل وایجاد تفاهم ازراهکاراهای مهمی است که باید بدان پرداخت، باید مسلمین جهان با خود اندیشه کنند که چه برنامه ای برای نابودی اسرائیل واستکبار و صهیونیست جهانی رادارند.

چراباید مسلمین اجازه دهند دشمنان مستکبر و صهیونیست جهانی و اسرائیل رخنه در میان امت اسلامی ایجاد کنند؟ و

براستی وظیفه دولتها وملتها وکنفرانس اسلامی وتقریب مذاهب وادیان و دههانهاد عمومی وبین الملی چیست؟،اینها سوالات ومسائلی است که روزجهانی قدس دوباره باید روی آن فکرشود وبرنامه ریزی گردد و قطعا بدون شناخت وبرنامه ریزی وحدت اسلامی به نتیجه نخواهیم رسید.

حوزه علمیه اصفهان در پایان با تاکید بر اینکه، مطمئن باشیم اگرامت مسلمان وظیفه خود راشناختند وعمل کردند نصرت وپیروزی الهی با ما خواهد بود، بیان داشت: روحانیت ، اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان اصفهان همچون سالهای گذشته دراین مراسم روزجهانی قدس شرکت می کنند وهمه ما امیدواریم انشاء الله در روزی مصادف با عید فطر جشن نابودی اسرائیل رابرپا نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha