سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 353377
۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ راهپیمایی امسال سه ویژگی برجسته نسبت به سایر راهپیمایی ها دارد که بیانگر ضرورت و اهمیت حضور پرشور در این راهپیمایی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ویژگی های روز جهانی قدس امسال، گفت: راهپیمایی امسال سه ویژگی برجسته نسبت به سایر راهپیمایی ها دارد که بیانگر ضرورت و اهمیت حضور پرشور در این راهپیمایی است.

وی، تمرکز جامعه جهانی به جنایات رژیم صهیونیستی در برابر تلاش استکبار برای انحراف افکار عمومی با ایجاد گروه های تکفیری را یکی از ویژگی ها دانست و افزود: فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی به ویژه داعش در منطقه با هدف انحراف افکار عمومی از موضوعاتی مانند اشغال سرزمین فلسطین و کشتار مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی، از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل پشتیبانی می‌شود و راهپیمایی روز قدس زمینه ای برای خنثی کردن این انحراف افکار عمومی و تمرکز جهانی به موضوع جنایات اسرائیل است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ویژگی دیگر روز قدس امسال را همزمانی آن با مراحل حساس مذاکرات هسته ای دانست و خاطر نشان کرد: حضور پررنگ و باشکوه در راهپیمایی روز قدس عزت و قدرت بیشتر ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان به نمایش خواهد گذاشت و در واقع حاوی پیام حمایت و پشتیبانی از حقوق و عزت ملی است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: روز قدس علاوه بر اعلام حمایت از ملت های مظلوم و ستمدیده جهان، در واقع پشتوانه امنیت کشور و نظام اسلامی نیز می باشد و هر ایرانی که در روز قدس به خیابان ها می آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک کرده است.

وی، ویژگی سوم روز قدس امسال را توجه جامعه جهانی به جنایات آل سعود در یمن خواند و ادامه داد: دولت عربستان هم اکنون همان مسیری را می رود که صهیونیست ها می روند و جنایات این رژیم غاصب در فلسطین و غزه را در یمن تکرار می‌کند و با توجه به این که از روز قدس به مدت یک هفته به‌عنوان "هفته یمن" اعلام شده، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس هم دردی و حمایت از مردم بی دفاع یمن در برابر جنایات آل سعود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، از تدبیر شکل گیری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین به‌عنوان حرکتی تهاجمی در برابر توطئه استکبار یاد کرد و افزود: این ایده، در برابرتوطئه 60 ساله استکبار برای محو فلسطین از نقشه جغرافیای جهان ایستاد و آن را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام حسینی، به وجود آمدن موج بیداری در کشورهای اسلامی و سقوط سریالی دیکتاتورها را حاصل بیش از 30 سال راهپیمایی در ایران و کشورهای جهان دانست و اظهار داشت: این حقیقت که انقلاب‌های مردمی منطقه، ناشی از تأثیر و بازتاب انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس است، انکارناپذیر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول این سه دهه پس از انقلاب اسلامی، پیام‌های انقلاب اسلامی ایران، از طرق مختلف و از جمله با راهپیمایی‌های روز قدس بستر را برای تحول آماده کرده بود، اما به دلیل فقدان رهبران انقلابی بزرگ در این کشورها، انقلاب‌های یادشده با تأخیر شروع شد و مردم، خود دست به کار شدند.

این فعال فرهنگی افزود: ابتکار امام خمینی (ره) در تعیین روز جهانی قدس پس از سه دهه ثمرات شیرین خود را آشکار کرده است و این نتیجه، حاکی از آن است که امام تا چه حد راهبردی و آینده‌نگرانه می‌اندیشیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه اسرائیل تلاش می‌کند هویت اسلامی را محو کند، تصریح کرد: شبکه جهانى صهیونیزم اعم از یهودى و مسیحى به رهبرى آمریکا و انگلیس، براى تحکیم‏ سلطه خود بر جهان اسلام، دست رژیم جنایتکار اسرائیل را در کشتار مردم بی‏گناه‏ فلسطین باز گذاشته، به گونه‏ اى که باید گفت مسأله قدس و فلسطین تلخ‏ ترین فصل‏ کتاب تاریخ معاصر جهان است.

حجت‌الاسلام حسینی، کمک به مردم فلسطین را وظیفه ‏اى انسانى و اسلامى دانست و تصریح کرد: از یک سو انسانیت ‏اقتضا می ‏کند به هم نوعان خود کمک کنیم، از نگاه ملى و وطن‌دوستانه نیز کمک به مردم فلسطین یک ضرورت است و از چشم ‏انداز اسلامى نیز یارى فلسطینیان و کمک به آزادى مسجد الاقصی که به دست سلیمان نبی ساخته شده و جزء چهار مسجد بزرگ اسلامی و محل هبوط ملائکه است، وظیفه همه مسلمانان جهان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha