چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم ترویج ازدواج آسان با انجام فرهنگ سازی در جامعه و پرهیز از تشریفات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی ، سحر امروز طی سخنانی در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان در هیئت فاطمیون قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما باید در مقابله با توطئه دشمنان، نسل شیعیان انقلابی و مومن و متدین را افزایش دهیم و اولین شرط این مساله آن است که با پرهیز از تشریفات و برخی رسم و رسوم غلط، شرایط ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به یکی از خصائص مومن توجه به اصل توبه و انابه است، گفت: بکوشیم که با خدا به سمت خدا برویم و هر گاه که بر اثر اشتباه و غفلت، از مسیر اصلی خارج شدیم از همان جا ، برگردیم.

استاد حوزه و خطیب برجسته تاکید کرد: در مقامات اخلاقی به توبه و انابه تاکید بسیاری شده است و هر کسی که می خواهد اعمال و رفتار و گفتارش به رنگ خدایی باشد باید با تمسک به تقوا و عمل به احکام، این زمینه را در خود روز به روز تقویت کند.

وی با بیان این که منیت ها و ادعاهای دروغ و گزاف ، انسان را بدبخت می کند، افزود: همیشه این دعا را مدنظر قرار دهیم که خدایا ما را هدایت کن به حلالت و حرامت ؛ وقتی این گونه شد چه در عرصه سیاست، چه اقتصاد ، چه روابط خانوادگی و چه مناسبات فردی به حلال و حرام امور توجه کرده و متقی می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی در خاتمه گفت: ما به لطف الهی بالاترین و ارزشمندترین نعمت را در اختیار داریم و آن محبت اهل بیت(ع) است و لذا باید بکوشیم که با تقوا و اخلاق مداری و دوری از معاصی ، قدردان آن باشیم و رضایت خاطر ولی عصر(عج) را فراهم کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha