چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
صالحیان مساجد اصفهان

حوزه / رئیس شورای سیاست ‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نباید لذت درک بندگی و تقرب به خداوند متعال فقط در این ۳۰ روز خلاصه شود بلکه انسان باید از آنچه از فضایل کسب کرده در ماه های بعد و تا ماه رمضان سال آینده از آن استفاده کند.

حجت‌ الاسلام محمدرضا صالحیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای درمان تدریجی بیماری های درونی و روحی توصیف کرد و گفت: انسان مسافری است که سفر ابد در پیش دارد و ره‌توشه آن سفر ابد را باید در همین چند روزه تهیه کند.

رئیس شورای سیاست ‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، با اشاره به دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه که مربوط به وداع با این ماه بزرگ است، تصریح کرد: امام سجاد(علیه السلام) با حسرت و آه و سوز وصف ناپذیری خطاب به خداوند عرض می کند: خدایا زمانی که اوقات ماه رمضان به پایان رسید ما از این ماه جدا می شویم و با این ماه وداع می کنیم وداع كسى كه هجرانش بر ما غم ‏انگيز است، و روى گرداندنش ما را به اندوه و وحشت دچار كرده، و بر عهده ما پيمان ناگسستنى، و حرمت در خور توجه، و حق لازم دارد.

وی افزود: ما نفع و سودی که در این ماه بردیم، هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا نبرده و هیچ کس در سراسر عالم به اندازه ما از این ماه استفاده نکرده است.

حجت الاسلام صالحیان، با اشاره به روایات پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: «هر کس رمضان از او بگذرد، شب های قدر و احیا را هم پشت سر گذاشته باشد و آمرزیده نشده باشد، جزو اشقیا است و او شقی و بدبخت است.» تصریح کرد: انسان باید از آنچه از فضایل کسب کرده در ماه های بعد و تا ماه رمضان سال آینده از آن استفاده کند.

رئیس شورای سیاست ‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با تاکید بر اینکه نباید لذت درک بندگی و تقرب به خداوند متعال فقط در این 30 روز خلاصه شود؛ اضافه کرد: چه خوب است که تمام خصوصیات ارزشمند و خوبی که در این ماه به آن عمل کردیم بعد از رمضان هم تداوم پیدا کند و بدانیم که ماندگاری اعمال نیک ما به استمرار آن است.

وی با بیان اینکه دعا کردن در حق یکدیگر و محبت و انس به هم را باید همیشه به یاد داشته باشیم و در رأس همه امور بنده خدا باشیم؛ خاطرنشان کرد: باید همیشه منتظر حکم خدا بود و اگر خدا در انجام کاری به ما فرمان داد، بنده باشیم و نافرمانی نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha